Beginner C#

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninjaplayer

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2007
Ik speel heel vaak spelletjes. Elke dag.
Ik zou zelf heel graag een spelletje willen maken.
Ik zat te denken aan een 2D RPG. Ik heb op internet gelezen dat figuurtjes soms met Alegro worden ingevoegt. Daar weet is ook niet veel van.
Ik heb Visual C#. Sommige hebben het daarin geschreven.

Weet iemand hoe je simpel spelletje kan maken?:thumb:

(Ben pas 10)

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb met mijn vader een rekenmachine geschreven (niet samen, hij liet alles zien dit en dat). Ik snap niks van die rare codes maar hij werkt wel. Zo kan je dan ook andere dingen maken zoals kalenders en klokken? :thumb:

Je kan er echt van alles en nog wat mee maken.. je kunt het zo gek niet bedenken :D

Er zijn geen goede c# cursussen op internet te vinden en sommige snap ik er helemaal niks van. Ik ben bijna jarig dus kan ik een C# boekje vragen. Welke zal je me adviseren?:thumb:

Ik heb op MSDN een (engels) boekje voor c# gevonden. Het waren word documenten. Het heet "CSharp for Sharp kids" Ik ben pas begonnen met lezen en heb het dus nog niet uit. Ze leggen alle dingen goed uit en hebben leuke tekeningetjes. :thumb:

Laatst bewerkt:
ga ff naar www.google.nl en dan zoeken op Jan De Deurwaerder.
op mijn school moeten we hier van leren en het staat er heel duidelijk en met goede voorbeelden.

succes

PS: is de eerste hit

Je kan zelf ook van die pacman games maken met gamemaker en je kan er mee oefenen om games te maken!
succes:thumb:

Je kan zelf ook van die pacman games maken met gamemaker en je kan er mee oefenen om games te maken!
succes:thumb:

dat vind ik stom, zo`n gamemaker. wil liever echt schrijven want dan leer je het ook. snappie?

ik ben begin pas net en ken alles niet. Ik heb al een spelletje in gedachten alleen kannie schrijven. :( Bweeeeh!

Je wilt het zelf schrijven:confused: lijkt me logisch maar daar moet je wel 1 jaar ofzo voor leren niet dat je het morgen al kent!

Robin

Hier kan je funstuff vinden van M$. Speciaal toegespitst voor de jongeren onder ons.
Ik heb wel een boek: Introduction to C#. Mag je zo hebben. Niet dik. De basis statements staan erin. Helaas wel in het engels.

Verder is XNA een leuke omgeving om eenvoudig en snel(!) een spel te maken. Je kan daarna je spel overzetten op je XBox. Geinig.

Verder kan je al je vragen hier kwijt.

Enne...
Ik ben pas 10...
Ik dacht dat je twee dagen geleden 11 werd?

Laatst bewerkt:
Hier kan je funstuff vinden van M$. Speciaal toegespitst voor de jongeren onder ons.
Ik heb wel een boek: Introduction to C#. Mag je zo hebben. Niet dik. De basis statements staan erin. Helaas wel in het engels.

Enne...
Ik dacht dat je twee dagen geleden 11 werd?

Dat is dat boekje dat ik had gedownload. Het heet toch "CSharp for Sharp Kids"?

Ja, das waar. Als je net jarig bent geweest denk je nog dat je een jaar jonger bent.

Dat is dat boekje dat ik had gedownload. Het heet toch "CSharp for Sharp Kids"?
QUOTE]Ja, dat klopt. Maar dit is de bijbehorende site. Hier kan je code enzo downloaden.
Enjoy!

Oh, ja. dat boekje waar ik het over had heet niet "Introduction C#" maar "Presenting C#". Toen M$ de taal net "verzonnen"had.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan