Beginner: functioneel programma schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje programmeer ervaring, heb ooit wat in java geschreven voor school maar nooit iets echt functioneels meer al die saaie oefeningetjes. Verder heb ik in Flash een aantal spelletjes geschreven als prong en spaceinvaders. Ik wil het weer oppakken maar wil functionele dingen voor mezelf gaan schrijven, kleine programmatjes met echte menutjes die je kan opstarten vanaf windows. Ik zit momenteel op een gedeelde rotinternet verbinding waarop je inlogd met firefox met een password en naam en dan kun je 4 uur internetten voordat de verbinding weer wordt verbroken en je opnieuw moet inloggen voor de volgende 4 uur. Ook is de verbinding slecht en is de verbinding vaak voor die 4 uur al weg.

Ik wil een programma gaan schrijven dat voor me inlogged en elke 10 minuten checked of er nog een internetverbinding is en zo niet opnieuw inlogged.

Het leek me het best dit in Java te doen maar als een andere taal hiervoor beter is hoor ik het graag. Ben verder nog best wel een heel erg leek op dit gebied maar hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Mijn eerste vraag is welke taal ik het best kan gebruiken hiervoor en met welk programma ik het best kan leren werken hiermee.

Hallo allemaal,

Ik heb een beetje programmeer ervaring, heb ooit wat in java geschreven voor school maar nooit iets echt functioneels meer al die saaie oefeningetjes. Verder heb ik in Flash een aantal spelletjes geschreven als prong en spaceinvaders. Ik wil het weer oppakken maar wil functionele dingen voor mezelf gaan schrijven, kleine programmatjes met echte menutjes die je kan opstarten vanaf windows. Ik zit momenteel op een gedeelde rotinternet verbinding waarop je inlogd met firefox met een password en naam en dan kun je 4 uur internetten voordat de verbinding weer wordt verbroken en je opnieuw moet inloggen voor de volgende 4 uur. Ook is de verbinding slecht en is de verbinding vaak voor die 4 uur al weg.

Ik wil een programma gaan schrijven dat voor me inlogged en elke 10 minuten checked of er nog een internetverbinding is en zo niet opnieuw inlogged.

Het leek me het best dit in Java te doen maar als een andere taal hiervoor beter is hoor ik het graag. Ben verder nog best wel een heel erg leek op dit gebied maar hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. Mijn eerste vraag is welke taal ik het best kan gebruiken hiervoor en met welk programma ik het best kan leren werken hiermee.

Of dit te doen is in java weet ik niet (tevens ook niet of het te doen is met een andere programmeer taal). Het klinkt wel als een redelijk ingewikkeld programma :)

In ieder geval als je met java aan de slag wil, zou ik persoonlijk netbeans (opensource) gebruiken (alhoewel misschien een hoop mensen eclipse zullen roepen, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee).

Netbeans heeft vrij veel mogelijkheden (kan ook andere talen trouwens in netbeans) en is zeer gemakkelijk in gebruik, zelfs voor een nieuwe gebruiker. Ook zijn er heel veel addons te downloaden voor van alles en nog wat.

In ieder geval succes!

Haha kijk daar heb je het al geen idee wat netbeans bijvoorbeeld is en zoiets als dit leek me nou echt een heel simpel programmatje... Ik ga eerst eens een 24 hours cursus java doen ofzo en proberen een shell met buttons te schrijven.

Kun je met java bijvoorbeeld google pingen om te kijken of de verbinding open staat of moet je daarvoor DOS aanspreken?

Haha kijk daar heb je het al geen idee wat netbeans bijvoorbeeld is en zoiets als dit leek me nou echt een heel simpel programmatje... Ik ga eerst eens een 24 hours cursus java doen ofzo en proberen een shell met buttons te schrijven.

Kun je met java bijvoorbeeld google pingen om te kijken of de verbinding open staat of moet je daarvoor DOS aanspreken?

Ah, sorry, ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Netbeans is een programmeer omgeving, waarin je syntax checks en completion heb. Ook zit hier natuurlijk een compiler in en je hebt gelijk beschikking over een groot aantal libraries (denk aan MySQL, Hibernate, Swing e.d.)

Wat betreft het pingen, ik heb even snel gegoogled ennuh, tis vroeg dus je moet zelf maar even kijken ;) http://www.velocityreviews.com/forums/t146589-ping-class-java.html (alhoewel er misschien meer results zijn).

Gr,
Bart

Wat ik eruit opmaak is dat Java "geen support heeft voor zulke codering op een laag niveau" maar dat er wel soortgelijke methodes zijn waar je gebruik van zou kunnen maken. Als ik dan toch moet beginnen met het leren van de taal kan ik dan niet beter met c++ of visual basic aan de gang? Hebben die wel support voor een gewoon ping commando als je met dos doet...

Wat ik eruit opmaak is dat Java "geen support heeft voor zulke codering op een laag niveau" maar dat er wel soortgelijke methodes zijn waar je gebruik van zou kunnen maken. Als ik dan toch moet beginnen met het leren van de taal kan ik dan niet beter met c++ of visual basic aan de gang? Hebben die wel support voor een gewoon ping commando als je met dos doet...

Als ik dat topic goed begrijp, beschikt iig gewoon C (dus niet c++) over de mogelijkheid te pingen. Verder staat er iets verder in dat topic een linkje: http://java.sun.com/j2se/1.5.0/docs/guide/nio/example/Ping.java
Het lijkt dus dat het op één of andere manier wel mogelijk is.

Ik ben maar begonnen met de c++ voor dummies guide en voordat ik dit programma toe ben zal nog wel even duren. Reden voor de overstap omdat c++ meer low level is en de meeste programmas op mijn pc hier waarschijnlijk mee gewschreven zijn... Heb verdomme zelf niet eens java JDK op mijn pc staan dus wat moet ik eigenlijk met java programmeren... Hoop dat dit een goede keuze is. Bedankt voor de hulp en wou hiermee dit topic dan maar voorlopig even sluiten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan