hallo allemaal,
Ik begin nu een klein beetje te verkennen in het gebied van access maar al snel kom ik in problemen.
ik wil het volgende doen.
voor iederedag wil ik het bijhouden hoeveel geld ik binnen krijg via verschillende manieren.
Voor zover ik nu begrijp is dat ik een table in Access moet maken en dan een formulier waar ik gegevens mee in kan voegen.
ik het table heb ik 6 velden aangemaakt:
1: Datum
2: Zakgeld
3: Parttime
4: Overige
5: Lennen
6: Totaal
ik heb ook een formulier met punten 1 t/m 5 erin staan.
Wat ik nu zelf niet uit kom is hoe kan ik de totaal laten optellen.
Voorbeeld:
1: Datum : 28-04-2003
2: Zakgeld : €50
3: Parttime : €40
4: Overige : € 0
5: Lennen : € 0
de totaal moet dan €90 zijn.
maaar ik kan nergens een optie optellen ofzo vinden. Ergens op internet heb ik gelezen dat je zoals excel met som kan werken maar ik kan die optie ook nergens vinden. mischien kan u mij helpen.
Ik begin nu een klein beetje te verkennen in het gebied van access maar al snel kom ik in problemen.
ik wil het volgende doen.
voor iederedag wil ik het bijhouden hoeveel geld ik binnen krijg via verschillende manieren.
Voor zover ik nu begrijp is dat ik een table in Access moet maken en dan een formulier waar ik gegevens mee in kan voegen.
ik het table heb ik 6 velden aangemaakt:
1: Datum
2: Zakgeld
3: Parttime
4: Overige
5: Lennen
6: Totaal
ik heb ook een formulier met punten 1 t/m 5 erin staan.
Wat ik nu zelf niet uit kom is hoe kan ik de totaal laten optellen.
Voorbeeld:
1: Datum : 28-04-2003
2: Zakgeld : €50
3: Parttime : €40
4: Overige : € 0
5: Lennen : € 0
de totaal moet dan €90 zijn.
maaar ik kan nergens een optie optellen ofzo vinden. Ergens op internet heb ik gelezen dat je zoals excel met som kan werken maar ik kan die optie ook nergens vinden. mischien kan u mij helpen.