beginner met Access

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste OctaFish misschien is dit alles voor mij als beginner te hoog gegrepen maar wil proberen dit voor elkaar te krijgen met behulp van dit Forum er zijn vast meer mensen die dit bestand dan willen gebruiken.
Bij het totaal aantal uren wil ik het totaal aantal normale werkuren per jaar zien
Bij het totaal aantal verlof uren het totaal gebruikte verlof uren per jaar
Bij ziekte het totaal aantal ziekte uren
Bij totaal verlof over de verlof uren die nog over of tekort zijn
Bij norm uren moeten het totaal aantal gewerkte uren automatische worden uitgerekend aan de hand van de in gevulde tijden wanneer dit meer is dan 8 automatische de extra uren als overuren boeken ziekte en vakantie worden handmatig ingevoerde
Dit alles per werknemer
ik hoop dat het zo wat duidelijk wordt maar misschien heb jij een ander beter iedee jij bent de persoon met ervaring in access
met vriendelijke groet siep

Beste OctaFish is het misschien een idee om de mogelijkheid van 28-01-2011 te gebruiken voor de database waar ik mee bezig ben??????
Het zal je niet verbazen als het antwoord een beetje voorloopt op de cursus
Je kunt je vraag oplossen met queries, maar dat lijkt mij in dit geval meer werk opleveren voor de gebruiker (extra knoppen en zo) dan nodig is, dus daarom heb ik een voorbeeldje gemaakt met een eenvoudige functie die het totaal berekent, en vervolgens invult op het formulier. Het idee erachter is eigenlijk simpel: je kunt een tekstvak op een formulier maar één keer toewijzen. Dat kan een object zijn, zoals een tabelveld, of een formule, zoals je zelf ook gemaakt hebt. Echter, gebruik je een formule, dan kun je de berekening niet meer opslaan. Wil je een waarde opslaan, dan kun je weer geen formule gebruiken. Da's een vicieuze cirkel waar je dus niet uitkomt.
Vandaar dat we de berekening in dat soort gevallen laten uitvoeren op het formulier, en niet in het tekstvak zelf. Met VBA kun je de berekening dus wel degelijk maken. Of je berekeningen wel of niet opslaat, is niet zo zwart-wit als Guus zegt. Als je in je berekening bijvoorbeeld gebruik maakt van gegevens die aan fluxuaties, zoals prijzen, is het wel degelijk zinvol om in een tabel (denk aan bestellingen) ook berekeningen op te slaan; je wilt in dat geval niet dat een bestelling of offerte ineens een nieuwe totaalprijs krijgt... Daarom dus dat ik in je voorbeeld de berekeningen toch heb gekoppeld aan wat velden.
maar zou je dan misschien een voorbeeldje kunnen geven aangezien ik dit nog nooit heb gedaan

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan