• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beginners vraag Exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebel05

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2011
Berichten
3
Hallo iedereen,

ik wil in een urenstaat werktijden invullen een gedeelte van de ingevulde tijd
word door exel in een volgende cel overgenomen,maar als ik deze tijd wis ben ik ook de
formule kwijt is dit te beschermen,om er een alleen lezen bestand van te maken is geen
optie

het voorbeeld in de bijlagen maakt het duidelijk denk ik.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 37
voor in rij 7 zou ik het zo oplossen:
Code:
=ALS(OF(E7="";F7="");0;F7-E7)
Succes,
 
Zo iets??

Kijk ff goed naar de formules.

mvg Peter
 

Bijlagen

  • Voorbeeld(1).xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 41
Bedankt voor jullie snelle reactie's

Met deze formule kan ik wel iets mee =ALS(F7="";"";F7)

maar het kan niet zo simpel opgelost worden dat je alleen de waarden uit een cel wist
en de formule laat staan?


mvg Rob.
 
maar het kan niet zo simpel opgelost worden dat je alleen de waarden uit een cel wisten de formule laat staan?
Dat doet die formule toch?

=ALS(F7="";"";F7)

Deze zegt nl:
Als cel F7 leeg is laat dan deze cel leeg en anders zet de inhoud van cel F7 hierin.
 
je krijgt alleen nog een fout melding als E7 per ongeluk leeg blijft, vandaar dat ik de OF functie erbij had gezet.
 
Deze vraag is eigenlijk te simpel

Als ik een cel aanklik staat in de cel bv 0:00 in de formule balk staat b.v =SOM(H6:H13)
als ik 0:00 wis dmv del is de cel leeg en de formule is ook weg

kan dit anders zodat je 0:00 wist maar de formule blijft staan voor de volgende invoer?


Groet
Rob.
 
Nee, niet met formules, misschien via VBA te programmeren.

Bij formules is het zoe: of je zet een waarde in de cel of een formule (die dan weer een waarde weergeeft. De vraag is meer : Waarom zou je de 00:00 weg willen halen? vervangen door een andere waarde? dan kan toch in de cel waar de formule naar verwijst?

Succes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan