beginners vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

orpheus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2002
Berichten
43
Hallo,

Ik had al eerder een vraag gesteld over welke USB wireless adapter te kopen. Ik wil nu een wat algemenere vraag stellen, vandaar dat ik een nieuw topic open.

We hebben nu ADSL basic van XS4All laten installeren door een monteur. Via een PCMPIA kaart loopt dit perfect op de laptop met de wireless modem. Nu moet ik zelf internet zien te regelen voor op de vaste PC. Kan ik nou gewoon volstaan met een simpele USB wireless adapter erin te steken en klaar? Of moet ik nou een netwerk opzetten? Ik heb echt geen flauw idee hoe ik moet beginnen en wat ik moet doen. Ik heb windows XP...

kan iemand mij helpen?
 
Laatst bewerkt:
Als je reeds een wireless modem hebt, is het kopen van een passende wireless PCI-kaart of USB-adapter inderdaad voldoende.
 
Ok, heb ik gedaan. ik heb er een PCI kaart inzitten.

eerst werkte er natuurlijk helemaal niks, maar ik heb een beetje lukraak zitten rommelen met de software, en heb in de SMC Wireless Card software een nieuw profile aangemaakt, en de SSID op Medion gezet: geen flauw idee waarom, maar hierna werkte het wel. Althans, de kaart herkent verbinding met de modem en de wireless connection is enabled.
Het probleem is dat ik nu niet weet hoe ik internet op moet. Onder netwerk places verschijnt er keurig de wireless connection, maar hoe nu verder?
 
Ik heb dus een speedtouch ADSL Wireless modem. Zit daar nou al een router ingebouwd? Dan zou het toch in principe, omdat het op de laptop wel werkt, makkelijk moeten zijn om een verbinding met de PC te maken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan