Beginners Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sorry, ik keek even bij de verkeerde les. De fout zit 'm in jouw functie Kick(). Blijkbaar heb jij zoiets staan als:
Code:
void Kick(const Player& player, Block& block)
maar dat moet zijn
Code:
void Kick(const Player& player)
(Kijk zowel in Player.cpp als in Player.h.)

Ok heb nu het onderdeel Botsingen af, maar nu valt me 1 ding op, bij mij heeft het blok nog nooit bewogen, kun je me zo vertellen waar dat aan ligt? Heb hem gewoon als spatie ingesteld staan, gebruik nog steeds dev-c++ (misschien dat het probleem?) , en ik gebruik ThePlayer ipv Player...

Nee, dat kan ik zo niet bepalen zonder je code te zien. Ik zou zeggen: vergelijk je code nog eens rustig met de tutorials en probeer uit te vinden waar het mis gaat. Zie het als een goede oefening. :)

Mja heb dat al gedaan, want het vervelende is dat hij het in les Blokken ook al niet deed, en toen stond er nog niet eens zoveel code :P Dus misschien kan ik je de code toch eens mailen als ik er echt niet uit kom ? :)

Dit stuk (in MoveBlock) ziet er vreemd uit:

Code:
// ja, in welke richting beweegt het blok?
switch (block.Direction)
{
	// is het blok tegen een vijand aangekomen?
	if (IsEnemy(block.X, block.Y))
	{
		// ja, verwijder vijand
		EraseEnemy(block.X, block.Y);
	}

case Up:
	{

Het if-statement staat daar niet goed. Ik weet niet zeker of dit je probleem veroorzaakt, maar dit moet je in ieder geval oplossen.

Humz zou je ook kunnen vertellen hoe ik dat aan moet passen? moet er dat onder staan ofzo?

Een switch bevat alleen maar cases, dus een if kan nooit binnen de switch staan (tenzij hij weer binnen een case staat natuurlijk). Zo te zien moet de if er inderdaad onder staan.

Heb dit verbeterd maar helaas is dit niet het probleem, dit is namelijk alleen als hij tegen een vijand aan komt? dacht ik...

Maar ik weet niet of je nog ergens anders een fout zou kunnen opsporen, het was al bij de les BLOKKEN , dus de fout zou in 1 van de eerste scripts moeten zitten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan