Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Player CreatePlayer()
{
// maak nieuwe speler
Player myPlayer;
// stel standaardwaarden in
myPlayer.X = 40;
myPlayer.Y = 12;
myPlayer.Direction = 0;
// geef speler terug
return myPlayer;
}
int mijn_functie()
{
int x = 5; // hier begint x zijn leven als een int
return x; // hier maakt C++ een kopie van x en deze kopie wordt teruggegeven
} // hier houdt x op met bestaan (maar dat is oké, want we hebben een kopie)
void main()
{
int y = mijn_functie(); // de kopie van x komt hier in y terecht
}
// maak een speler en zet 'm in het level
myLevel.Player = CreatePlayer(20, 10);
Als je je code zonder problemen wilt kunnen compileren, dan moet je ook in main de functie-aanroep van CreatePlayer even van parameters voorzien.
struct Level
{
// de grootte van het level
int Width, Height;
// de blokken in het level
vector<Block> Blocks;
// de speler
Player Player;
};
struct Level
{
// de grootte van het level
int Width, Height;
// de blokken in het level
vector<Block> Blocks;
// de speler
Player ThePlayer;
};
Level Loadlevel()
{
// maak nieuw level
Level myLevel;
// open levelbestand
ifstream myFile(LevelFile.c_str());
// lees de breedte en de hoogte
myFile >> myLevel.Width;
myFile >> myLevel.Height;
// lees de rijen in
for (int y = 0; y < myLevel.Height; y++)
{
// lees de kolommen in
for (int x = 0; x < myLevel.Width; x++)
{
// lees veld in
int myField;
myFile >> myField;
// wat voor veld is dit?
switch (myField)
{
case BlockField:
{
// maak nieuw blok
Block myBlock = CreateBlock(x, y);
// voeg blok toe aan level
myLevel.Blocks.push_back(myBlock);
} break;
}
}
}
// maak een speler en zet 'm in het level
myLevel.ThePlayer = CreatePlayer(20, 10);
// geef level terug
return myLevel;
};
/**
* Leest het level uit een bestand en zet het level in het geheugen.
*
*
*/
Level LoadLevel();
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.