Beginnersvraag (listbox)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tyn85

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Lieve mensen, zoals jullie wellicht kunnen zien, ben ik nieuw op dit forum.
En wil dan ook gebuik maken van de kennis die onder de leden zich bevindt.

Mijn vraag/probleem/uitdaging is als volgt:

Ik wil in Word, dmv VBA het volgende maken, bij het opstarten van een userform moet er een keuze gemaakt gaan worden uit een lijst, gevuld met, laten we zeggen tekst1, tekst b en tekst c.

Na het maken van een keuze (bijvoorbeeld tekst c) moet er op een OK knop gedrukt worden om naar het volgende userform te gaan. Wat er moet gebeuren na het selecteren van tekst c én het op OK klikken, is dat er in word een tekst geplaats moet worden wat al in de macro getypt is. Deze "verborgen" tekst is per keuze verschillend.

Graag wil ik ook dat bij het selecteren van een tekst, er een bijbehorend plaatje getoond kan worden.

Weet iemand wat ik bedoel? En zoja, hoe ik dit moet doen?? Ik wil er even bij vermelden dat ik een beginner ben, en dat ik de programmatuur zo simpel mogelijk wilt houden!

Alvast bedankt voor je reactie!!

Martijn

Beste Axel,

Bedankt voor je antwoord,:thumb: deze code is inderdaad de bijbehorende oplossing, echter wordt er geen tekst geplaatst wanneer ik om de button klik.

Moet niet nog het een en het ander erbij geprogrammeerd worden??
Omdat je op een gegeven moment de tekst ' code om tekst te plaasten erbij zet...?

Het Case-verhaal snap ik nu, bedankt voor je voorbeeld.

Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan