Beginnersvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mtenklooster

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2001
Hallo,

Ik wil graag de locatie van een bestandsmap wijzigen, bv Mijn documenten staat nu op de C/Documents and settings/eigenaar en deze wil ik standaard naar de D schijf zetten.
Waar doe ik dat alweer?????:confused:

groetjes Marianne

Je klikt op de map met rechtermuisknop, dan ga je naar eigenschappen en dan naar locatie en dan vul je daar de door jou gewenste locatie in.

Dat heb ik gedaan maar dat lukt dus niet. Waar moet ik dat doen in de verkenner of ergens anders???:(

Dat heb ik gedaan maar dat lukt dus niet. Waar moet ik dat doen in de verkenner of ergens anders???:(

Hoi,

Start de verkenner
Klik in de mappenstructuur met de RECHTER-muisknop op 'Mijn documenten'
Klik op 'Eigenschappen' in het snelmenu
In het tabblad Doel, klik je op 'Verplaatsen' en bladert naar de nieuwe locatie (schijf en map. Let op: wil je op de andere schijf of partitie in een aparte map je doucmenten onderbrengen dan moet je vantevoren éérst die map aanmaken!)
Aan het eind van de stappen wordt gevraagd of je de inhoud van die 'oude' map wilt verplaatsen ... ik zou dat maar doen :p

Maar hoe zit het dan met de in het startmenu, Mijn Muziek en Mijn afbeeldingen deze wil ik namelijk ook graag naar een andere schijf gekoppeld hebben.

Mijn documenten is gelukt!!

hetzelfde als bij de documenten alleen daarna met rechtermuisknop op icoon in startmenu en dan locatie en dan jouw locatie erinzetten

en dan laatste werkt nu juist niet. Ik kan de locatie niet wijzigen. Zo vaak doe je dit natuurlijk niet, maar ik wist nog wel dat het op deze manier moest, maar dat lukt mij niet. Bah...

en dan laatste werkt nu juist niet. Ik kan de locatie niet wijzigen. Zo vaak doe je dit natuurlijk niet, maar ik wist nog wel dat het op deze manier moest, maar dat lukt mij niet. Bah...

Wat gebeurt er dan wél ... krijg je een foutmelding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan