beginnersvraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

webdesire

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2013
In dit stukje code maak ik een link aan die ik in een textnode plaats in een div. Nu is mijn probleem: ik wil dat die link er zo uitziet:
klik op test als u de link wil volgen. Waarbij enkel het woord 'test' een hyperlink is.

Ik heb al geprobeerd om twee extra variabelen aan te maken (sTekst_voor, sTekst_na met respectievelijk de innerHTML 'klik op' en 'als u de link wil volgen') en die voeg ik dan samen in een nieuwe variabele. bv. sLink = (sTekst_voor +""+sTekst+""+sTekst_na). Dan krijg ik een error dat sLink geen element is en dus bijgevolg niet appendable?
Hoe doe ik dit op de correcte manier?

[JS]var eDiv = document.getElementById('footer');
var eNew = document.createTextNode;
sTekst = document.createElement('a');
sTekst.href = "http://www.link.nl";
sTekst.innerHTML = 'test'

eNew.appendChild(sTekst);
eDiv.appendChild(eNew);[/JS]

Groetjes

Als je de code laad, krijg (tenminste, ik) je het volgende te zien:

TypeError: Object function createTextNode() { [native code] } has no method 'appendChild'

een text node mag dus geen kinderen hebben - wat ook logisch is. Het is immers text. Daarnaast, textnodes gebruik ik zelf eigenlijk nooit. innerHTML doet dit allemaal voor je!

Ohja, en het is wel handig om je code iets meer structuur te geven. Dus: eerst container, dan content, dan content in container.
Nog meer ohja: zelf vind ik het altijd allemaal een beetje onhandig, al die createElements. Ik zou zeggen: gewoon valsspelen!

[js]document.getElementById('footer').innerHTML = "klik op <a href='#'>test</a> als u de link wilt volgen.";[/js]

dat, en, waarom HTML met Javascript maken? Het is beter om dit gewoon in de HTML te zetten :)

Dankuwel, mijn probleem is bij deze opgelost! Het is trouwens niet voor een bestaande website maar gewoon bij wijze van oefening.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan