Beginnersvraagje over query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Auriqua

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Ik heb in mijn Access bestand een optie 'NieuwsBrief'. Als dat vakje aangevinkt staat, wil men de nieuwsbrief ontvangen.

Mijn vraag: hoe maak ik een query die alleen diegene teruggeeft die dat vakje aan hebben staan?

Alvast bedankt!

Auriqua

kijk eens of je iets bent met deze database:

klik

heb geprobeerd je situatie na te bootsen...

veel suc6

dat is wel zo'n beetje de situatie, met wat extra info. Ben er nog niet helemaal...

Het is nu zo dat ik als ik zo'n query draai, naam, organisatie en nieuwsbrief krijg. In NieuwsBrief (zoals ie echt heet) staan de volgende waarden 0, 1 of -1. Kan iemand mij uitleggen wat dat betekent. Ik dacht dat het alleen 0 (niet ingevuld) of 1 (wel ingevuld) zou zijn.

Het liefst wil ik dus een query draaien waarbij ik alleen diegene krijg die op de nieuwsbrief ingeschreven staan.

Er is al een database.. ik ben er via jouw voorbeeld achter dat het om bijna 1000 adressen gaat.

Maar.. nu.. ik wil die query exporteren naar Excel.. kan het even niet vinden in het menu. (ik gebruik een engelstalige versie..)

Alvast weer bedankt!

Auriqua

Dit komt omdat de optie nieuwsbrief waarschijnlijk met een checkbox kan worden aangegeven. Een checkbox heeft namelijk drie waarden in plaats van twee.

Waarde 0 --> geen nieuwsbrief
Waarde 1 --> wel nieuwsbrief
Waarde -1 --> onbekend (niet ingevuld)

Waarde -1 wordt in een checkbox aangegeven met een vinkje op een grijze achtergrond.

De query is in jouw geval iets als

select KOLOM1, KOLOM2, ... from TABEL where NIEUWSBRIEF = 1;

Geplaatst door Auriqua

Maar.. nu.. ik wil die query exporteren naar Excel.. kan het even niet vinden in het menu. (ik gebruik een engelstalige versie..)

kijk eens bij op deze afbeelding... je moet dus eerst je query selecteren en dan dit toepassen:

klik

oplossing in excel

nog vragen, stel ze gerust...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan