Beginnersvragen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LennyTheNanny

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Ik heb al redelijk wat ervaring met websites maken, maar dan met Frontpage. Nu heb ik Dreamweaver 8 aangeschaft, evenals het boek van Peter Kassenaar: "Handboek Dreamweaver 8". Dit heb ik vandaag helemaal uitgelezen en het leek allemaal logisch. Maar nu ik daadwerkelijk wil beginnen met een site maken in Dreamweaver, kom ik wat moeilijkheden tegen. Ik zal ze hier even opsommen, hopelijk kunnen jullie me dan helpen:

- Moet ik, mm de webpagina te centreren, alleen maar <div align="center"> aan de code toevoegen?

- Hoe zorg ik voor "normale eenvoudige" tekstvakken? (Insert, form, vind ik niet zo handig) Bij Frontpage kun je gewoon typen als in Word...

- Mijn site is op dit moment opgemaakt uit frames (zoals gezegd met Frontpage), zie www.LennartsCorinthians.com. Zoals je misschien ziet, bestaat mijn site uit heel veel pagina's, maar omdat ik wil dat de bezoeker altijd kan navigeren en op de knoppen links kan klikken, wil ik ervoor zorgen dat bij mijn "Dreamweaver-site" de mensen wederom altijd op het menu kunnen klikken en dat de pagina zeg maar laadt in het midden. Moet ik daarvoor gewoon één pagina aanmaken met de layout (menu en tekstvakken) en de bron steeds kopiëren/plakken? Of is dit eenvoudiger te doen?

Ik kijk uit naar een antwoord, want ik verheug me te beginnen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan