beginvoorraad probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

allejandro

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Berichten
11
Ik heb een veld BEGINvoorraad.

Daarnaast worden alle handelingen opgenomen in MUT_in of MUT_uit voor verkcohte of bestelde goederen.

Nu wanneer ik een rapport wil trekken van mijn voorraadstatus, dan verschijnen enkel de producten die besteld of verkocht zijn geweeest.
M.a.w. een produkt dat in de voorraad staat, maar waar geen handelingen in zijn gebeurt, krijg ik NIET te zien in voorraadstatus.

Hoe los ik dit op?
 
Je dient de inkopen en de verkopen in 2 verschillende tabellen op te splitsen.

De link tussen de tabellen in je query wordt weergegeven met een streepje. Wanneer je met de rechter-muisknop hierop klikt kun je o.a. de join-eigenschappen instellen.

Stel de join zo in dat alle inkopen getoond worden, als de tabel je meest linkse tabel is dan kies je de middelste join.
 
Laatst bewerkt:
Je dient de inkopen en de verkopen in 2 verschillende tabellen op te splitsen.

De link tussen de tabellen in je query wordt weergegeven met een streepje. Wanneer je met de rechter-muisknop hierop klikt kun je o.a. de join-eigenschappen instellen.

Stel de join zo in dat alle inkopen getoond worden, als de tabel je meest linkse tabel is dan kies je de middelste join.



Heb ik gedaan, maar is het beter om ze in één tabel te plaatsen of ze op te splitsen in 2 ?

Ik heb ook nog eens de Nz-functie toegevoegd zodat waar geen waarden staan, er "nul" komt te staan. (dit voor een expressie)

Kan je dit ook met gewone velden doen? Waar moet je dan die Nz-functie zetten? (bij criteria?)
 
Als je de hoeveelheid van één inkooptransactie telkens ook weer met één transactie verkoopt dan is 1 tabel geschikt. Maar meestal gaat dit niet op.

Dus 2 tabellen zijn waarschijnlijk het meest geschikt.

Aan de hand van inkoop / verkoop datum zul je begin- en eindvoorraad moeten berekenen.
Eerste record dient dan inkoop gelijk aan beginvoorraad te zijn. Op die manier is altijd een eindvoorraad te berekenen (tevens beginvoorraad voor de volgende periode/maand).
 
Hallo,

1 tabel is in principe voldoende.
Je moet dan wel vastleggen om wat voor soort transaktie het gaat (inkoop, verkoop, voorraadkorrektie)

Groet,

Tardis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan