begrip FW:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Hoi,

Ik heb al een paar keer mijn mailadres veranderd, dit omdat ik iedere keer vervelende spam kreeg.
Nu vraag ik mij af, als iemand een bijlage doorstuurt dmv de FW sta ik dan bij iedereen die er ook tussen staat in het adresboek, ofwel iedereen kan zo mijn adres zien en mij rotzooi sturen...????

Groetjes,
Thee.

dat hoeft niet zo te zijn! Maar waarschijnlijk komt die 'spam' eerder dat je onzorgvulldig met je mail omgaat.

je staat niet bij iedereen in het adresboek maar wel kan iedereen jouw mail adres zien.

Degene die de mail maakt en daar een bijlage bijstopt(maar ook zonder bijlage natuurlijk)en dit mailtje naar een hele waslijst doorstuurt, loopt het risico dat wanneer iemand uit die waslijst het mailtje doorstuurt en niets veranderd, de volgende geadresseerde de hele waslijst te zien krijgt ja.
Dat is te voorkomen door het vakje BCC te gebruiken.

Fonz

Ja, dat dacht ik al.

Trouwens, ik heb hotmailadres voor als ik eens wat in moet vullen, dus daar gebruik ik mijn 'echte' niet eens voor.

Mail van familie en vrienden weiger is als ze zo aan me gestuurd worden en geef een mailtje.
Mensen zijn vaak heel slordig en sturen mail door met wel 10 adreslijsten.
Ieder kwaadwillend mens kan zijn slag slaan.

Trouwens..........die forwarders zijn vaak een bron van virussen.

Ja Elisa, dat bedoel ik dus.... ik gooi die dus ook gelijk weg, maar wat als je niet kunt zien dat het een FW is...als je de eerste op de adreslijst bent aan wie ze het sturen??

BCC (blind carbon copy) gaat ook naar heel veel personen maar niemand kan dan adressen zien.
Wacht even, mijn hersens gaan een beetje knarsen :D
Als je via BCC forward en er staan dus al een rits adressen in het mailtje...............tsja, daar doet geen lieve moeder iets aan.
Je kunt het allemaal uitproberen door de 1e naar jezelf te sturen.

Nou ja, gewoon een geirriteerd mailtje sturen naar die grapjassen. (Als de 1e vriendelijke reactie van je niet helpt.)
Ik heb echt de p aan die forwarders. Vaak nieuwelingen of van die eeuwige flauwe of vieze mopjes vertellers LOL

groetjes Elisa

Tja Elisa,

Ik heb dus ook al een vriendelijk mailtje naar iedereen gestuurd dat ik FW niet meer open en ze de tip aan de hand gedaan dat ze de bijlage maar eerst op hun pc opslaan en dan persoonlijk of via BCC doorsturen, maar helaas, er zijn nog altijd mensen die óf dat niet snappen óf gewoon weigeren. Nou, en die weiger ik dus ook als ze me FW-en.

Ik heb die tip van dat eerste mailtje naar mezelf al een keer geprobeerd en dat werkt goed.

Bedankt voor het meedenken, Elisa.

Dat weigeren werkt alleen als je ze gaat bounchen met Mailwasher. Dan valt het kwartje wel :cool:
Kun je eerst lezen of er wat belangrijks in staat :p
Na een spam explosie (terwijl ik heel secuur werk) heb ik het zo aangepakt. Nooit meer troep.

Ik had vanochtend een helder moment en toen dacht ik: Hey, ik kan toch die "FW:"-mailtjes toch ook via berichten blokkeren?
Zo gezegd zo gedaan > In Extra - berichtregels kun je het zo instellen dat alle "FW's" direct in de map verwijderen terecht komen....

Ja dat kan maar je blijft ze wel krijgen dus ook de virussen eventueel.

Ooooh, ik dacht alleen als ik ze open..?? Of in ieder geval pas bij het openen van de eventuele bijlage...???

Thea
Ga mailwasher gebruiken dan kun je voordat je het mailtje binnen gaat halen al kijken waar het wegkomt.
Elisa had je dat ook al aangeraden.:D

Ik zal het eens proberen..;)
Is alleen in het engels, hè? Kan ik bij jullie terecht als ik iets niet snap...? Ja hè????:p

Doei!
Prettig Weekend verder!!

Thee.

Ja Thea waarom zijn wij anders aanwezig op dit forum.....om jou te helpen natuurlijk.:D

Tuurlijk
;)

ben ff bezig om mailwasher erop te zetten...

Hellup..!!!!
Ik kom er dus niet uit, kan mij iemand in het nederlands door de setup helpen..??

bijlage

bijlage

Bijlagen

• presentatie1.jpg
    presentatie1.jpg
    11,8 KB · Weergaven: 27
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan