beheer adresbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
hoe kan je het beste adresbestanden beheren?:
via Acces of Excel? Wat is het beste? En hoe kan ik ze bijv. ook weer in Outlook gebruiken en integreren?

Geplaatst door Victor V
hoe kan je het beste adresbestanden beheren?:
via Acces of Excel? Wat is het beste? En hoe kan ik ze bijv. ook weer in Outlook gebruiken en integreren?
Volgens mij is het onzin om adresbestanden via Access en/of Excel te beheren, dat moet je gewoon met Word doen. En v.w.b. die laatste vraag m.b.t. OE, daar doe ik de laatste tijd zo weinig meer.

Dennis.

Dat Word het beste is om adressen in te beheren is natuurlijk niet waar. Word heeft namelijk geen goede structuur voor DATA.
Ik zou Access prefereren, omdat Access een prima kaartenbaksysteem is, waarmee je adresformulieren, querys (zoekopdrachten) en rapportages kan maken.
De querys zijn vooral handig als je voor een bepaald gedeelte van je bestand een mailing ofzo wilt maken.
Access is ook vrij simpel te koppelen aan een brief in Word, zodat je makkelijk een mailing de deur uit kan doen.
?Heb je het idee dat je teveel tijd moet stoppen in het eigen maken van de basisfuncties in Access, gebruik dan Excel. Ook Excel kan je koppelen aan Word of andere office applicaties.

Florijn

Laatst bewerkt:
Geplaatst door FLorijn
Dat Word het beste is om adressen in te beheren is natuurlijk niet waar.
De woorden het beste is heb ik in ieder geval niet laten vallen. Het hangt er verder natuurlijk van af om hoeveel adressen het gaat die men wilt beheren. Gaat het bijvoorbeeld om een stuk of 20 of 30 adressen, dan kunt men daarvoor gerust Word gaan gebruiken. Als al die adressen bijvoorbeeld op naam zijn geordend, dan is het meer dan overzichtelijk genoeg en hoef je daarvoor heus geen Access te gaan gebruiken.

Eigenlijk vertel je hier iets meer dan het werkelijk gevraagd wordt. Dat met word geen database kan worden bewerkstelligd is mij ook duidelijk.

Dennis.

Adressenbeheer in MsOffice ..

Om je goed te kunnen adviseren een paar vragen:

1. Welke versie van MsOffice
2. Gaat het om klanten- of relatiebeheer (dus zakelijk), of meer in de privésfeer.
3. Hoe groot is het adressenbestand (schatting v.h. aantal relaties)

Op voorhand:
Wanneer je én in Excel of Access, én in Outlook wilt werken met dezelfde gegevens lijkt dit 'dubbelop' en dat is inefficiënt en kan tot fouten leiden.
Ik ga ervan uit dat je niet Outlook Express bedoelt, maar beschikt over de 'volwassen' versie in (willekeurig welk) MsOffice-pakket.

Re: Adressenbeheer in MsOffice ..

Geplaatst door Vecom
...Ik ga ervan uit dat je niet Outlook Express bedoelt, maar beschikt over de 'volwassen' versie in (willekeurig welk) MsOffice-pakket.

... helemaal mee eens. Het zou me verbazen als de "contactpersonen" optie in Outlook niet afdoende is voor adressenbeheer. Je kan ze ook (per mail) uitwisselen en eventueel een backup (.pst bestand) van maken.

Re: Re: Adressenbeheer in MsOffice ..

Geplaatst door FLorijn

... helemaal mee eens. Het zou me verbazen als de "contactpersonen" optie in Outlook niet afdoende is voor adressenbeheer. Je kan ze ook (per mail) uitwisselen en eventueel een backup (.pst bestand) van maken.

Ja, maar Outlook biedt geen 'volwaardige' relationele databasemogelijkheden. Er kunnen dus argumenten zijn om MsAccess te gebruiken; vandaar mijn vraag '2'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan