Beheer gebruikers onmogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel2

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2001
Berichten
45
Op mijn Vista PC zijn drie gebruikers:
Administrator (onzichtbaar), Beheerder (adm rechten) en gebruikersnaam(adm rechten).
Als ik de PC opstart zie ik de iconen van Beheerder en de gebruikersnaam.

De volgende beschrijving geldt voor alle drie! de gebruikersnamen:

Ga ik nu naar Control Panel
User accounts and family safety
User accounts
en ik klik op manage another account gebeurd er niets.
Alle mogelijkheden waar een schildje voorstaat doen het niet.

Wat is hier aan de hand/ hoe los ik het op? Ben tenslotte met de hoogste rechten ingelogd.

(ben op de hoogte van het command: net user ... /active:yes|no)

Vast bedankt, Roel2
 
Computer beheren

Rechtse muis op deze computer,kies beheren en ga dan lokale gebruikers en groepen.Open gebruikers en in de rechtse venster kan je nieuwe aan maken of verwijderen.
 
Mirmad, excuses voor verlate reactie, het is niet gelukt.
Kies computer
Rechtermuis toets en
kies voor Manage
dit resulteert in de foutmelding: windows cannot open this file compmgmt.msc
Deze heb oik nog niet opgelost, compmgmt.msc inderdaad ook zelf niet gevonden.
 
Computer beheren

Dan op andere manier.Open configuratiescherm en kies dan Klassieke weergave.Ga naar Systeembeheer >>>Computerbeheer>>>Lokalegebruikers en groepen>>>Gebruikers en hier kan je doen wat je wil.

Groeten,

Mirmad
 
Op de andere wijze (classic) geprobeerd: lukt niet, kom volgens mij uiteindelijk in het zelfde scherm uit met de Vista schildjes.

compmgmt.msc opgelost fout in register, maar hierna kan ik nog steeds niet gebruikers bijwerken, zie eerste bericht

Van het weekeinde op NL-talige PC bekeken:
Configugratiescherm
Computerbheer Lokaal
en dan heb ik de keuze uit
Systeemwerkset, oslag en Services en toepassingen
niet over gebruikers/ groepen ook niet als ik verder klik.
Wat zie ik over het hoofd?
 
Beheer gebruikers

Hallo,

Zo te zien heb je Vista Home Edition als besturing en in deze is niet mogelijk om gebruikers te eenvoudig beheren zoals in Vista Ultimate, maar dat kan wel op andere manier.

Gebruikers van een Vista Home-editie kijken nu ongetwijfeld sip: de MMC-module Lokale gebruikers en groepen ontbreekt hier namelijk! Dat is niet zo erg, tenminste als de opdrachtregel u niet afschrikt. Tik alvast cmd in bij Zoekopdracht uitvoeren en bevestig met Ctrl+Shift+Enter, zodat u met beheerrechten op de opdrachtprompt belandt. Vervolgens voert u het volgende commando uit: net user /help (elk commando dient u telkens met de Enter-toets te bevestigen). U krijgt nu een overzicht van alle mogelijke parameters en als u die doorneemt, merkt u dat u op deze manier ongeveer evenveel kunt bereiken als met de MMC-module. We beperken ons hier tot één voorbeeldje: net user vistainfo /add /random /Fullname:”Vistainfo.nl Nederland” /passwordchg:no. Met dit commando creëert u het account vistainfo (met als volledige naam Vistainfo.nl Nederland), geeft u het een toevallig gegenereerd wachtwoord mee – dat meteen getoond wordt – en zorgt u ervoor dat hij zijn wachtwoord niet kan wijzigen.

Groeten,

Mirmad
 
Werken de accounts verder nog wel of zijn ze beschadigd en geven ze foutmeldingen bij het inloggen?
 
Beheer gebruikers in Vista Home

Ik denk dat accounts normaal moeten werken al ben ik niet fan van Vista Home omdat deze veel beperkingen heeft,Op mijn nieuwe laptop heb ik deze gelijk vervangen door WinXP en daar achter Vista Ultimate te installeren.

Groeten,

Mirmad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan