Beheer gebruikersgroepen in Xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakkemaz

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
127
Hallo

Hoe kan ik in Xp nieuwe gebruikersgroepen aanmaken en specifiëren, ofwel de eigenschappen van de huidige groepen aanpassen?

En is software installeren ook mogelijk als Hoofdgebruiker of enkel als Administrator?

Bij mij thuis installeren mijn broers en zus ook wel eens wat en als ze dan allemaal als administrator staan gedefinieerd, dan is een security instellen (vb. op folder niveau) ook onnozel, want dan heeft iedereen toegang.

Ja toch ... ?

Groeten

Jan
 
Nieuwe gebruikers aanmaken en definiëren kan via control panel (configuratiescherm)>adminstrative tools>computer management>local users & groups

Installeren kan ook onder Hoofdgebruikers/Power users, al zijn er uitzonderingen die dan meestal gerelateerd zijn aan het schrijven naar het register.

Het makkelijkste is IMO om software en instellingen als administrator te maken en als dit min of meer compleet is, kan je de rechten beperken tot hoofdgebruiker of gewoon gebruiker. Mocht je dan conflicten krijgen, dan kan je die makkelijker oplossen dan te proberen om mislukte installaties recht te breien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan