Beheer van Bureaubladvensters is uitgeschakeld! HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sileo

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
Berichten
6
Hallo iedereen van het forum,

Ik zit met een heel irritant probleem. Sinds een flinke tijd krijg ik Aero niet meer in het zwart. Ik krijg 'm alleen in het blauw, en volgens windows zit ik nu in het Windows Classic thema. Hoe kan ik dit oplossen? Als ik de wizard voor probleemoplossen met Aero gebruik, krijg ik deze melding:

Beheer van Bureaubladvensters is uitgeschakeld

Maar deze wordt niet opgelost.

Hoe kan ik dit fixen?
 
Waarschijnlijk is het process DWM.exe uitgeschakeld. Kijk maar eens bij taakbeheer. Als hij daar niet bij staat is het logisch dat aero niet werkt, maar alleen het basic thema. Ga bij taakbeheer naar het tabje Toepassingen, en klik daar op Nieuwe Taak. Kijk dan of je DWM.exe kunt vinden, of type simpelweg in het textvakje dwm.exe
Mocht hij dan WEER uitgeschakeld worden, heb je waarschijnlijk ergens een foute instelling neergezet, of je hebt een virus die dit voor de grap disabled. Download WinPatrol eens voor wat meer info. Kan je veel zien, ook bij startup programma's.
 
DWM.exe staat er niet bij, maar wel bij opstarten van msconfig. Vaag. Hoe krijg ik 'm aan?
 
Probeer het eens met WinPatrol, kan je Startup Programs managen, en kan je DWM.exe toevoegen. Een beetje rare manier, maar het zou wel moeten werken.
 
Ik heb het net geprobeerd, en het helpt helaas niet! Wat moet ik doen?
 
Kijk eens of de service Desktop Windows Manager wel gestart is. Hij moet op automatisch staan.
 
Kijk eens of de service Desktop Windows Manager wel gestart is. Hij moet op automatisch staan.

Er staat "gestopt" bij.

EDIT:

Ik heb 'm zojuist aangekregen, maar het probleem is er nog steeds.
 
Laatst bewerkt:
Staat hij op automatisch? Indien dat niet zo is, probeer hem dan op automatisch te zetten.
Via Probleemoplossing in het configuratiescherm kun je proberen de problemen met Aero op te lossen.
 
Ik krijg 'm echt niet op automatisch. Probleemoplossing zegt alleen wat er fout is, en kan het probleem niet oplossen.
 
Je kunt systeemherstel proberen of een uitgebreide scan op virussen of iets desgelijks of inloggen met een ander profiel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan