Beheerder account werkt niet als beheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

magical

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2007
Hallo! =)

Ik heb een account probleempje; mijn beheerder account werkt namelijk niet als beheerder.

Ik heb tot nu toe nog nooit de behoefte gehad aan een extra gebruikers-account (ik weet dat het niet zo slim is om je alleen je beheerder account te gebruiken :rolleyes:)
Ik ben als enigste account, de beheerder account met alle rechten (ik heb de instellingen gecontroleerd, en alles klopt) maar ik kan sinds kort geen programma's installeren en/of m'n MSN updaten omdat ik hiervoor geen beheerder rechten heb (?) Erg vreemd dus....

- Ik heb geprobeerd om nog een beheerder account te openen, en hiermee programma's te installeren, maar dat werkt ook niet.
- Ik heb sinds een korte tijd een nieuwe anti virus programma geinstalleerd (kan het misschien daar aan liggen?)

Ik heb trouwens erg belangrijke documenten op mijn computer staan, daarom durf ik ook niet vanalles uit te proberen :o Ik hoop dat dit probleem makkelijk opgelost kan worden.. :confused:

- Ik heb geprobeerd om nog een beheerder account te openen, en hiermee programma's te installeren, maar dat werkt ook niet.
- Ik heb sinds een korte tijd een nieuwe anti virus programma geinstalleerd (kan het misschien daar aan liggen?)

Ja! :confused: Daar kan dat heel goed aan liggen en gebeurt dit vooral bij bepaalde XP OEM versies zoals DELL. (Althans ooit eens paar x ervaren dat Zone Alarm Firewall zulke fratsen hierop veroorzaakte) Om dat zeker te weten kan je maar een ding doen en dat is om beiden te deinstalleren Antivirus en Firewall te rebooten en kijken of het probleem is verholpen.

Weet natuurlijk niet welke AV en PFW programma je nu gebruikt, maar indien het hier aan ligt zal je misschien toch eens wat anders moeten proberen. Meestal zijn het de meest avanceerde programma's die zulke problemen veroorzaken. Hoe meer toeters en bellen ze hebben hoe groter die kans. o.a. Norton, NOD32, Panda, Zone Alarm internet security, zijn niet slecht maar wel behoorlijk agressief en veeleisend in hun (juiste) configuratie en niet altijd met alles te combineren. Kies dan voor een AV programma als AVG free, of Avast(home) deze zijn gratis :) hebben weinig extras en doen waarvoor ze gemaakt zijn en dat is beschermen tegen virussen en anders niets, ze hebben dezelfde Antivirus data base als de dure Pro versies.
Goede gratis fire walls zijn (zone alarm free), Kerio en Jetico, allamaal redelijk simpel in gebruik. :)

Hmmm :shocked: En ik was zo tevreden met m'n nieuwe av programma :confused:
Ik heb namelijk sinds kort NOD32. Wel erg onhandig dat je dan opeens geen andere programma's kan installeren e.d. Ik dacht dat zo'n av programma eerst een soort waarschuwing en/of toestemming zou moeten vragen, maar nee hoor :D Alles werkt gewoon opeens niet meer zoals het hoort. Ik zal eens proberen NOD32 te verwijderen, kijken of alles dan weer goed werkt. Wel jammer... Is er geen optie om beide te laten werken (beheerder account én NOD32) ? :(

Begin eerst eens met het de-installeren, als het probleem er niet door wordt opgelost, kun je NOD32 weer terugzetten. Maar, welke firewall gebruik je? Daar zit wat vaker een blokkade in van beheersrechten.

NB: als ad-hoc oplossing, download TweakUI van de Microsoft-site (rechterkolom, naar beneden scrollen tot TweakUI). In dat programma kun je bij Logon aangeven dat de Administrator ook in het Welkomscherm zal verschijnen, waarna je als Administrator misschien wél kunt installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan