beheerder account werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

KAL EL Limited.

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Ik heb op mijn PC vijf accounts. Ze zijn allemaal ingesteld als beheerderaccount. Maar mijn account heeft een verschil. Er zit een extra map bij die de andere niet hebben.
Mijn probleem is dat die map niet meer werkt als voorheen. Ik leg het even uit.

Als ik iets nieuws op de PC had geinstalleerd en ik vond dat het onder alle accounts makkelijk bereikbaar moest zijn vanaf de STARTknop, dan deed ik het volgende.

Deze computer>>Documents and Settings>>All Users>>Menu Start.

Die All Users map was het verschil tussen mijn account en de andere. Alleen zo kon ik zien wat er gezamenlijk op alle accounts onder de STARTmenu stond en dus ook veranderen.

Maar ik weet niet wat er is gebeurd, want die All Users map is ineens veranderd in een "Default User"map. Waar ik niks aan heb, want ik heb er geen overzicht mee op de andere accounts en hun Startmenu.
Ik kan nu dus niet meer vanaf een account de Startmenu reorganiseren en ordenen. Dit is heel irritant.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik ermee moet doen.
Ik neem aan dat systeemherstel het wel zal kunnen oplossen, maar ik weet dan niet hoever ik dan terug moet en ik vind het niet fijn om an alles weer daarna teug te moeten installeren.

Iemand een idee.

Laatst bewerkt:
In de default user map staan de instellingen voor elke nieuwe gebruiker die je gaat aanmaken.

Je bent dus hoogstwaarschijnlijk de all users map kwijt.

Het verhaal kan je ook omdraaien.

Je kunt zelf bij elke gebruiker in de map menu start elk programma (snelkoppeling naar)
plaatsen dat men mag gebruiken, en wat men niet mag gebruiken weghalen.

Ik snap wel dat je het handmatig kan doen bij elk afzonderlijk account, maar dat is wel erg onhandig en omslachtig. Het mooie van die all users map was dat het in een keer gedaan kon worden.

Plus het wordt zo ook nog eens lelijk, want het zijn allemaal snelkoppelingen, kan ik die map niet gewoon terugkrijgen

Systeemherstel maar dat vind je geen optie,
verder zou ik het niet weten.

Andere helpmij vrienden een idee?

Ik ga dan maar een systeemherstel doen, want als ik het goed heb dan gaan er geen dingen verloren die ik heb opgeslagen op de schijf toch?? Alleen dingen die betrekking heben op de operatingsystem veranderen. Ik heb bijvoorbeeld WIndows Media Player 10 geinstalleerd en dat zal wel weer WMP 8.0 worden of zo???

Er is trouwens nog een probleem, want mijn automatische windows update die update steeds maar weer dezelfde update, kwam ik ook pas achter nadat ik het nummer onthoudde. Het dit te maken misschien met het probleem dat mijn All Users map is verdwenen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan