Beheerder worden in windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0179

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Dag allemaal,

Ik zit al een tijd met het probleem dat ik de beheerder niet kan worden van mijn computer.
Volgens windows 8 ben ik al administrator, maar ik wil beheerder worden!
Maar hoe moet dat toch?! Ik kan het nergens vinden.
Kunnen jullie mij helpen?

:) Nee dat kan absoluut niet, ..... jij bent altijd Administrator bij je eigen PC ....;):thumb:
En een Administrator is zoals je weet ( ? ) : -> Iemand die wijzigingen aan een computer kan aanbrengen die van invloed zijn op andere gebruikers van de computer. Administrators kunnen beveiligingsinstellingen wijzigen, soft- en hardware installeren, alle bestanden op de computer openen en gebruikersaccounts wijzigen.
Wat wil je nog meer of beter ?? :d

Laatst bewerkt:
Dan wordt de zaak al helemaal vreemd. Kijk maar naar deze afbeelding die ik te zien krijg als ik bijvoorbeeld iets aan het opslaan ben in de program files map:bug.PNG
Echt heel raar...

Bij deze opslag bestemming ben jij dan niet als eigenaar/of als administrator bemachtigd ...dus je moet zelf nu handmatig dat instellen, ... en jezelf als eigenaar van die opslag-map bemachtigen ( MP3 waar je opslaan wil dus ) ...:) Jij bent administrator ( toch ?? ... eigenaar van die pc waar je bezig bent ? :D ) en dan kan je dat zekker ....:thumb:
Hier heb je in het kort een mooie uitleg ( lees maar ALLES zeer aandachtig ! ) over Gebruikersacountbeheer/ bemachtigingen enz..enz.. ( administrator dus :D ) -->>http://www.schoonepc.nl/windows8/gebruikersaccountbeheer-administrator.html

Laatst bewerkt:
met welk progamma doe je dat? Met verkenner of met chrome ofzo? Als ik chrome normaal start kan ik niet in speciale admin mappen (prog. files dus) dingen zetten. Hiervoor moet je chrome/wat je ook gebruikt in administratormodus uitvoeren (rechtsklikken op porg.> als admin. uitvoeren (met dat schildje ervoor).

Hoi,
waarom zou je een mp3-bestand in een map van Program Files willen zetten?
Het is verstandiger om dat in een muziekmap onder te brengen of een map die jij zelf aanmaakt.
Program Files is een systeemmap waar programma's die je installeert mappen aanmaken met onderdelen die je programma's naar behoren laten functioneren.
Daar horen normaal geen mp3's in thuis.
Volledig beheer voor je hele pc kun je beter niet instellen, beter is "uitvoeren als..." of "Take ownership" in het contextmenu.
Een programma waar je dit simpel mee kunt (Eng):
http://www.thewindowsclub.com/ultimate-windows-tweaker-v2-a-tweak-ui-for-windows-7-vista (werkt ook in Win 8)
Gebruik alleen de tweaks die je nodig hebt en ga er niet mee experimenteren, maak een systeemherstelpunt voordat je begint!
Normaal beveel ik dit soort programma's niet graag aan, maar voor bepaalde registeraanpassingen is het handig, je hoeft zelf je register niet in te duiken.

Laatst bewerkt:
Ok, ik ben het er ook niet mee eens, & Mik heeft het meeste daarover al gezegt.

Mocht je er toch mee willen experimenteren, maak dan in de map Program Files (of een submap daaronder) een nieuwe map met bv. de naam $TEST$ (de $, het Dollar-teken, is de indicatie dat het om een tijdelijk(e) bestand/map gaat), & voer daar de, vast goedbedoelde, "adviezen" van volgende hulpvaardige Helpers op uit.

Alhoewel je dat net zo goed in je standaard Gebruikers Documenten-map kan doen, of in de Hoofd-map van je Systeemschijf.

Ok, het ergste wat er kan gebeuren als je iets wijzigt in de map Program Files is dat je programmatuur geheel of gedeeltelijk niet meer werkbaar is, o.a. doch niet uitsluitend je Internet, E-Mail & bv. Office, & als gevolg daarvan dat het sneller is om je hele Windows te herinstalleren.

Ik weet dat het niet echt zinvol is om mp3-bestanden op te slaan in program files, maar het ging over het algemeen dat het bericht zegt dat ik contact moet opnemen met de beheerder terwijl ik de administrator ben. Dat wilde ik jullie even laten zien.

Ik heb de site een beetje doorgelezen van schoonepc.nl, maar het is allemaal oud nieuws: Ik heb dit allemaal al geprobeerd, maar nog is er niets veranderd. Die schuifbalk heb ik nu op standaard staan. Ik weet alleen niet of het te risicovol is om de meldingen maar helemaal uit te zetten. Ik download namelijk soms wel heel wat. Al heb ik gelukkig wel een heel goede en alerte virusscanner (eScan), dus dat is het probleem niet. Alleen jammer dat de virusscanner z'n eigen firewall constant uitschakeld als ik de computer opnieuw opstart. Maar goed, daar hebben we het nu niet over.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok: Je hebt de SchoonePc gelezen, & dat Helpt niet? Probeer eens:

Selecteer Program Files, & dan Shift+ Del. Lukt je dat?

Kun je het me per stap uitleggen? Dat is wat duidelijker voor mij. Wat ik eigenlijk het vreemdste vind: Waarom moet ik toch toepassingen als administrator uitvoeren terwijl ik zelf de administrator ben?! Ik moet constant alles als administrator uitvoeren. Ik word er echt moe van, om het nog maar even netjes te zeggen. :-(

TheKnight, heeft het ook ernstige gevolgen om dat de doen? (want stel het lukt)

Je moet het als admin uitvoeren om te voorkomen dat een kwaadaardig programma in die map gaat zitten rommelen. Maar over welk programma heb je het nou?

martijn12321, sorry nu vergat ik het nog te zeggen. Ik heb het de hele tijd over Windows Verkenner.
TheKnight, ik kan program files wel verwijderen, maar dan heeft de pc het wel weer over administratormachtigingen.

Ik denk dat het gewoon is dat ik bestanden vanaf internet niet naar de C schijf zelf kan toe downloaden. Ik ga nog wel even tussen de internetinstellingen neuzen.
Om de algemene vraag nu even kort samen te vatten: Waarom moet ik als administrator zijnde toch nog overal toestemming voor krijgen? Of hangt het er toch vanaf hoe hoog de schuifbalk van gebruikersaccounts staat? (gebruikersaccountbeheer.png)

Ik ben er nu net achter gekomen dat dat laatste inderdaad op z'n laagst moet, dat maakt het al een stuk beter.
Alleen die foutmelding die ik eerder toonde, die blijft komen. Dat is dus niet anders.
Ik vind het wel goed zo. Bedankt voor de hulp allemaal, tot bij de volgende vraag!

Niet doen, die schuif naar beneden!! Zo kan elk programma dingen aan je pc aanpassen/ook niet geïnstalleerde programma's! Zet de schuif bij die dikke streep!
Maar je zegt dat je verkenner gebruikt en nu heb je het weer over downloaden? Dat snap ik niet?

Ik doe de schuif wel weer omhoog als ik iets risicovols ga doen (downloaden bijv.) Als ik alleen maar vertrouwde dingen ga doen, dan blijft de schuif op z'n laagst. En inderdaad: internet was als voorbeeld erbij betrokken, maar het ging hoofdzakelijk om windows verkenner.

Maar zeg eens wat je precies doet, want ik snap het niet.
Elke dag dat je je pc aanzet is een "risico volle dag" voor je pc. Dingen kunnen ook later toeslaan

Tja, een virusscanner kan niet alles doorhebben hè. Als software zicht voordoet als kopieeër software maar in plaats daarvan vanalles wist ofzo? Je moet 't zelf weten maar ik raad het echt niet aan!

Maar leg even uit wat je nou doet, want eerst was het met verkenner en nu ook internet explorer. Wat doe je nou met wat? Misschien is daat wel een oplossing voor!

Wat ik nu vooral het vreemdste vind is als ik opsla op de C-schijf buiten windows verkenner dat ik dan de melding krijg dat ik contact moet opnemen met de beheerder terwijl ik de administrator ben. En inderdaad: Dat geldt ook voor internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan