Beheerdersaccount kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikk

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Berichten
7
HELP
Ik heb gisteren een nieuwe beheerdersaccount aangemaakt en vervolgens mijn gebruikersaccount beperkte rechten gegeven (n.a.v. berichten dat het gevaarlijker is om met een beheerdersaccount internet op te gaan). Vervolgens heb ik via TweakUI ingesteld dat mijn gebruikersaccount automatisch opstart en dat in het beginscherm de beheerdersaccount niet te zien is (!!). Ik weet het, hoe stom kun je zijn!! :eek:
Heb ik nu vakkundig zelfmoord gepleegd op mijn pc of is er nog een mogelijkheid om dit te veranderen? Ik zie mijn beheerdersaccount staan in de userlist in het register, ik weet dat ik de waarde ervan moet veranderen van 0 in 1 om 'm in het opstartscherm te krijgen, maar ik kan dat niet omdat ik beperkte rechten heb!!
WIE KAN MIJ HELPEN?? Of rest me niets dan Windows opnieuw installeren?
 
En als je uitlogt op je huidige account, moet je weer in kunnen loggen op alle accounts.
Dan krijg je of het het 'inlogvenster' er voor, of je krijgt de plaatjeklikvenster er voor.

Een andere mogelijkheid die je hebt is inloggen met administrator
Daarvoor zal je sowieso het normale inlogvenster moeten gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig het is opgelost!!!
Als ik uitlogde uit mijn gebruikersaccount, kreeg ik op het welkomstscherm de keuze uit maar één account: mijn gebruikersaccount. Ik kon dus niet meer bij mijn beheerdersaccount. (vanwege mijn TweakUI actie...)
Inloggen met Administrator werkte niet. Dat account had geen password, maar ik kon het niet opstarten omdat ik daarvoor geen rechten had (?).

Zoals gezegd is het gelukig opgelost. Ik las ergens dat je met ctrl-alt-del en daarna crtl-alt vasthouden en nogmaals del indrukken het opstartscherm kon krijgen. Dat heb ik overal geprobeerd en plotseling kreeg ik in het welkomstscherm zo'n ouderwets inlogschermpje. Daar kon ik de naam van mijn eigen beheerdersaccount intypen en zo als beheerder inloggen. Vervolgens in TweakUI gauw veranderd dat mijn beheerdersaccoutn verborgen moest blijven in het opstartscherm. En nu is het weer OK.

In TweakUI staat trouwens bij deze optie vermeld dat gebruikers nog wel in kunnen loggen als ze niet vermeld staan. Dat geldt dus niet altijd!!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan