Behoorlijk zwaar systeem draait geen zware games.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou jongens...

Hij loopt nog steeds vast..
Na 5 minuten spelen krijg ik weer het geblokte beeld en blijft het geluid hangen etc.
Weer reboot gedaan en dus nu hier gepost.

OMFG moet ik deze topic anders op hardware.info voorleggen?

-rzanten-

Nou jongens...

Hij loopt nog steeds vast..
Na 5 minuten spelen krijg ik weer het geblokte beeld en blijft het geluid hangen etc.
Weer reboot gedaan en dus nu hier gepost.

OMFG moet ik deze topic anders op hardware.info voorleggen?

-rzanten-
Kan je doen, maar het probleem is gewoon overal bekend.
Een definitieve oplossing is er niet. Het is alleen wel zo dat niet iedereen er last van heeft.

Maar je hebt nu de nieuwste bios, je hebt je chipsetdriver geinstalleerd.
Misschien nu nog een keer de videokaartdrivers verwijderen en weer opnieuw installeren.

Ik vrees alleen dat dit ook niet gaat helpen.

(vorige bericht van mij was te voorbarig)

Laatst bewerkt:
Weer met drivercleaner in veilig modus?
Want dan gaat er alleen de display driver er af he...

Dus gewoon de 8.7 driver hier nu er af gooien.
En dan veilig modus drivercleaner laten lopen zodat de display driver er af gaat.
Dan terug in windows en 8.7 er op nieuw zetten.

Wat als hij het dan niet doet?
Terug sturen naar Azerty?

Laatst bewerkt:
Weer met drivercleaner in veilig modus?
Want dan gaat er alleen de display driver er af he...

Dus gewoon de 8.7 driver hier nu er af gooien.
En dan veilig modus drivercleaner laten lopen zodat de display driver er af gaat.
Dan terug in windows en 8.7 er op nieuw zetten.

Wat als hij het dan niet doet?
Terug sturen naar Salland?
En dan krijg je een andere, en het zou me niets verbazen als die hetzelfde probleem geeft.

Maar ik denk dat er niets op zit dan contact opnemen met Salland.
Ik zou kijken of je niet over kan stappen op een 9800GTX of iets dergelijks

Ik verzin net nog iets: Heb je al eens geprobeerd om je videokaart in een ander pcie-poort te stoppen? Je heb er immers 2 poorten.
In welke sata-poort heb je je harde schijf zitten? In 1 van de 6 of in 1 van de 2 losse?

(begrijp me goed: tis nu puur gissen wat ik doe: alle opties uitsluiten zeg maar...)

Ook kan je Windows XP een keer proberen. Ik ben benieuwd of je daar ook problemen hebt. Sommige mensen zeggen van wel, andere mensen van niet.

Heb je wel eens de spellen in XP-modes proberen op te starten?

Heb je al geprobeerd om het spel eens niet in de map 'program files' te installeren?
Maar bijv in de map: 'c:\spellen\

(weer om alles uit te sluiten...)

Hmm nee maar ik begrijp niet wat voor effect het moet hebben dat het in een andere map staat.

PS: wat is xp modus?

Hmm nee maar ik begrijp niet wat voor effect het moet hebben dat het in een andere map staat.

PS: wat is xp modus?
1. Ik heb in de begintijd van vista (vorig jaar) problemen gehad met veel programma's en spellen, die pas opgelost waren na het in een aparte map te installeren. Heel gek.
Programma's crashte meteen, of startten gewoon niet op.
Dat was niet met alle spellen en programma's. Met name oudere progs hadden er last van.

2. Rechtermuis op snelkoppeling en daar kan je ervoor kiezen. (kweet ff niet waar: zit weer onder XP te werken) Vista doet dan net alsof het spel onder XP gedraaid wordt.

Alle logische zaken heb je al gehad (behalve nieuwe voeding, maar het lijkt me erg sterk dat daar het probleem ligt), dus dan moet je dus naar onlogische zaken gaan zoeken.

Mja nog steeds hetzelfde he.
Ik heb de hoop een beetje opgegeven.
Maarja ik heb nu GTR Evolution en Spore en die draaien nu wel goed.

Maar bij timeshift en GTA SA bestaat het probleem nog steeds. :confused:

-Rzanten-

Als ik het draadje op het ATI/AMD-forum lees, dan zie ik dat meeste mensen de problemen kunnen oplossen.

Hoe?

http://forums.amd.com/game/messagev...d=98860&STARTPAGE=7&FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

stapgewijs:
1.: download de juiste drivers van de sapphire-site (je hebt toch een sapphire?)
http://www.sapphiretech.com/us/support/drivers.php

2. Uninstall de oude drivers en installeer deze

3. Zet in Vista de "Vista power management" op de "performance" instelling.

4. Je moet je 'yourprofile.xml' aanpassen / aanmaken

Feature name="CoreClockTarget_0"
Property name="Want_0" value="50000"
Property name="Want_1" value="50000"
Property name="Want_2" value="75000"

moet worden:

Feature name="CoreClockTarget_0"
Property name="Want_0" value="75000"
Property name="Want_1" value="75000"
Property name="Want_2" value="75000"

Dit profiel moet je elke keer dat Windows opstart weer opnieuw aanzetten (en soms zelfs meermalen).
Goed controleren met behulp van bijv GPU-Z dat het werkt. (de Core Clock moet terwijl je nog geen spel aan hebt staan al een kloksnelheid van 750 Mhz hebben).

Normaal gesproken moet dit niet aanstaan, want het betekent dat de videokaart op 100% draait, terwijl je alleen aan het internetten bent: niet echt handig.

Dit werkt echt bij de meeste mensen. Als het bij jou niet werkt, dan is het wel erg raar.
Denk ook nog aan de tips die ik hiervoor al had gegeven.

Mja heb ik allemaal al gedaan.
Bij timeshift doet hij het dan wel 5 min langer dan dat hij direct crasht.

Maar het is dus nog niet opgelost. :confused:

Zou je eens kunnen kijken in de Cataclyst control center of je bij Monitor properties => Adjustments => Een vinkje hebt staan bij Composite Sync Zo ja zet deze eens uit. Volgens mij was dit de instelling die een vriend van mij had gedaan waardoor de fout nog maar 1 of 2 keer voorgekomen in 1 maand tijd.

Zou je eens kunnen kijken in de Cataclyst control center of je bij Monitor properties => Adjustments => Een vinkje hebt staan bij Composite Sync Zo ja zet deze eens uit. Volgens mij was dit de instelling die een vriend van mij had gedaan waardoor de fout nog maar 1 of 2 keer voorgekomen in 1 maand tijd.

Ik zie geen monitor properties noch adjustments ergens staan.

Ow sorry.

dan moet je wel de geavanceerde weergave van de ati cataclyst aan hebben staan.

Dan zou je dit wel moeten zien staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan