behuizing is kleiner dan een pcikaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb hier een Compaq Presario van mn junior. Deze moet tzt deel worden van een draadloos netwerk waarvoor ik nu aan het shoppen ben ( www.routershop.nl ). Om usb poorten te sparen is mijn keuze gevallen op pci-netwerkkaarten alleen is op het oog mn behuizing smaller (lager wanneer de behuizing plat ligt) dan een pci kaart breed (hoog wanneer de behuizing plat ligt) is.

En nu? :shocked:

Laatst bewerkt:
Jij hebt de zogeheten "Desktop". Een pc die plat op tafel ligt.
Op je moederbord zit 1 slot, waar een kaart in steekt waar pci sloten inzitten.
Die liggen ook plat in de kast.
Dus een normale netwerkkaart moet geen probleem zijn.
Als je een Realtek RTL8139 hebt, die zijn klein en smal. Een 3Com kaart is meestal een stuk breder.

Ik zou kunnen vragen naar het type PC wat je ervoor gebruikt (ivm originele onderdelen), maar misschien is het goedkoper om dus een klein/laag (sweex/sitecom) kaartje te kopen en met wat knutselwerk de metalen lip die er aan zit op maat om te buigen en er een gaatje in te boren voor bevestiging met een schroefje

Deze moet tzt deel worden van een draadloos netwerk sorry niet goed gelezen .....

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat de afstand is van deze computer naar de draadloze router, maar mijn ervaring met zulke kaartjes is vanaf een meter of 10 toch wel slecht. Vaak slecht of helemaal geen signaal.

Mijn advies is om gewoon een usb-hubje te kopen een een WLAN adapter-tje zoals deze te kopen:
Klik!

Je kan zo'n apparaatje veel nauwkeuriger plaatsen/richten voor een beter signaal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan