behuizing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pazzie

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2004
Ik heb een aantal vragen ik heb een nieuwe behuizing gekocht voor mn nieuwe pentium 4 maar heb nog nooit over gebouwd welles schijven over gezet en ingebouwd en cd rom enzo maar nooit een moederbord en dergelijke, hoe zit dat met de voeding enzo en wat kan er fout gaan dus wat doe ik qua alles maar vooral stroom om niet mn moederbord te vergallen????? En dan nog een vraag mijn behuizing is doorzichtig aan de zijkant en dat is juist de kant waar de zon op schijn tis dat schadelijk voor de koelig of maakt dat niet uit????

Alvast super bedankt,

Pazzie

Bedankt voor de site had hm al onder favos gezet maar bedankt voor je moeite!!!! Heej maar hoe zit dat dan met dat doorzichtige paneel en zon??? Smelt alles dan hehehehe nee hoor maar is dat erg??

Hoe erg staat ie in de zon?
Als de zon er volledig opstaat, zou ik hem toch wat gaan berschermen.
Een stuk kartin boven op je kast scheelt behoorlijk wat.
De boel zal niet gaan smelten, maar je temperatuur zal leuk gaan oplopen.:rolleyes:
Zeker als het straks vol zomer is.

Laatst bewerkt:
Vergeet niet dat, als de hele kast in de zon staat, je ook warme lucht in de kast blaast.
Dan heeft je koeling weinig zin.;)
De kamer, waarin je kast staat, warmt ook op.

Eeen voorbeeld;
Je kamer wordt ±22ºC, dan zal je kast 25ºC á 27ºC graden worden.
(hangt van je airflow af)

Laatst bewerkt:
Daar heb je gelijk in maar hm afschermen ook hehehe ik verzin wel iets maar opzich heb ik dat probleem dus altijd want mn pc die nu hier staat staat op dezlefde plek als amderhalf jaarr en die kast word mega goed gekoelt zelfs als is het een hitte golf blijft de kast koud aanvoelen en is een pentium 4 2.0 512 en ben een mega gamer dus pc heeft het wel druk heheehehe:)

Ik geef nog een voorbeeldje.
Mijn eigen kast(met vorig systeem) staat niet in de zon.
Kamer temperatuur wordt met de warmste dag 25ºC, m'n kast wordt ±38ºC.
Dit alles met voldoende koeling.(±13 fan's, die niet tegelijk op volle toeren draaien)
De CPU wordt op dat moment, zonder games te spelen + overgeklokt zo'n 45ºC tot 50ºC.
Let op, bij mij is het op de grond(waar de kast zijn verse lucht krijgt) 2 á 3 graden kouder, dan de kamer temperatuur.

Met m'n huidige systeem weet ik het nog niet, omdat de zomer(met de warmste dagen) nog niet is geweest.:)

Het simpelste afschermen, wat je kan doen, is een stuk karton op je kast leggen.
Wel zo groot, dat er geen zon meer in je kast komt.:)
Dit kan je al ±3 á 4 graden schelen.

Laatst bewerkt:
Ow owkee naja bij mij staat ie niet echt op de grond maar wel heel dichtbij de grond en deze nieuwe toren die maxi gaat helemaal laag naar de grond toe en ik voel af en toe aan het doorzichtige paneeltje en check de temperatuur gewoon met zown proggie!! Het zijpaneel zit ook vol met lucht gaatjes ik hoop alleen niet dat het werkt als een vergroot glas maar ja dat zal wel niet anders zijn de makers wel erg dom:D

Het zal inderdaad niet als een vergrootglas werken, maar ga zelf eens in de volle zon achter het raam staan.
je voelt de warmte.;)

Ja word wel warm maar denk je dat het echt schadelijk is en dat er wat kapot kan gaan??

Het is wel beter, dat je hardware zo koel mogelijk blijft.
(levensduur)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan