behuizings opties vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
446
hallo mensen
voor mijn nog te bouwen nieuwe systeem heb ik een gebruikt kastje op de kop getikt.
een chieftec dragon bigtower.
hier heb ik een paar vraagjes over.
er zitten een aantal spullen bij waar ik graag van wil weten wat de functie is.

computer023iq5.jpg

bij deze plaatje zie je bijvoorbeeld dar de 2 koeler houders die los in de kast staan anders zijn als de andere koelerhouders die reeds vast zitten,
waarvoor dienen deze koelerhouders?

computer019xb3.jpg

dit is een overzichtje van de accessoires die erbij zaten.
waar is dat langwerpige paarse plastik houder voor? deze zat naast de onderste voorste koelings opening.
waar zijn al die metalen strips voor?
die 2 metalen houders zijn voor een klein model harddisk?

bedankt alvast
 
Laatst bewerkt:
Bekende kast, heb een soortgelijk kast :)

De losse koelers. 1 ervan kun je als het goed is plaatsen aan de voorkant (onderkant onder het harddiskbakje) Mogelijk dat de andere daar ook ergens past.

Mijn kast heeft totaal 4 koelers. 2 opdezelfde plek als op jouw foto, 1 onder het harddiskbakje en de vierde zit mij mij aan het zijpanel( zeg maar de deur) waarmee je toegang krijgt tot de kast. Ik gebruik ze alle vier niet aangezien de temps goed blijven en de boel een stuk stiller is.

De paarse beugel is volgens niets meer dan een soort afstandhouder voor bekabeling maar daar ben ik verder zelf ook niet uit.

de witte stroken
Die gebruik je bijvoorbeeld op een DVD-speler. Je monteer aan elke kant van de speler 1 strip. Daarna kun je de speler heel eenvoudig in de kast schuiven en weer loshalen.
 
qua koelers:
achterkant onder 2 stuks van 80 mm,
achterkant boven de voeding 1 stuks van 92 mm
aan de voorkant onder de harddisk rekjes 1 stuks van 80 mm
als je de harddisk rekjes niet gebruikt kun je daar ook een fan plaatsen va 80 mm
dus totaal aan de voorkant 3 stuks.
de losse houder heeft 2 pennetjes opzij die de koeler zelf vastklikt.
deze pennetjes komen als eerst in aanraking met de behuizing als ik ze ergens in wil klikken.
dit doet mij vermoeden dat ze in een 4 kante opening horen maar ik zie het niet.
 
Kun je niet bij een bestaande fan waar de twee nu zitten even kijken dan weet je hoe ze vast moeten komen en waar je naar moet zoeken qua uitsparing.
 
En de laatste die gaat daar weer onder mocht je die nog zoeken.:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan