Bekende vraag, 500 gb hd maar 322 gb beschikbaar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0169

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2008
Hallo,
Ik weet dat het een bekend probleem is, maar ik vind dit nogal erg extreem. Ik heb een nieuwe sata hd van 500 gb aangeschafd, omdat ik hiervoor linux heb gebruikt is mijn schijf niet een ntfs maar een ext2. Nu in windows, van de 500 gb is de totale grote maar 322 gb... Waar is die 188 gb dan wel niet gebleven...?? 40 Gb oké, maar 188...?!

Groetjes

windows kan volgens mij toch niet werken met EXT2? Waarom niet gewoon gepartitioneerd met de Windows cd ipv een Linux cd?

Omdat er allemaal belangrijke dingen opstaan die niet op mijn andere hd passen, dus ik liet ze staan. Je kan met een programma je windows ext2 en ext3 laten lezen. Ik weet niet meer hoe het heette, maar je kan het zien als een extra optie in configuratiescherm. Maar als ik het kon, dan had ik hem wel laten formatteren naar ntfs... Maar is het niet gewoon vreemd? In schijfbeheer staat namelijk wel 465 gb waarvan 0% is gebruikt... En in Deze Computer staat dan totale grootte 322 gb waarvan 193 beschikbaar...

Ik heb alle gegevens dan toch maar op dvdtjes gebrand, zodat ik hem kan formatteren naar ntfs. Ik kan hem niet formatteren, alleen de hele partitie verwijderen... Als ik hem verwijder, zou ik hem daarna dan wel kunnen omzetten naar ntfs?

Ik heb alle gegevens dan toch maar op dvdtjes gebrand, zodat ik hem kan formatteren naar ntfs. Ik kan hem niet formatteren, alleen de hele partitie verwijderen... Als ik hem verwijder, zou ik hem daarna dan wel kunnen omzetten naar ntfs?
Ja, da's geen probleem dan. Gewoon ineens formatteren als NTFS dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan