Belangrijke berichten in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellewouters

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Hoi allemaal,

ik ben bezig met een database waarin een dialoogvenster moet verschijnen als dat "actief is gezet" Tot nu toe ben ik zo ver:

Er is een tabel met de waarden id, bericht en actief. Er is maar één record hiervoor, dus het huidige record moet steeds aangepast worden. Wanneer het vinkje actief aan staat moet het dialoogvenster met het bericht verschijnen. Wanneer het uit staat niet.

Ik heb het dialoogvenster al gemaakt. Ook een klein schermpje met de tekst controleren op berichten... De code lukt me echter niet. Ik heb dit al:

Code:
Private Sub Form_Timer()
Dim X As String
Set X = DLookup("Actief", "Belangrijke berichten")

If actiefmelding.Value = "-1" Then
DoCmd.OpenForm "Belangrijk bericht weergeven", acNormal

Else
DoCmd.OpenForm "hoofdmenu", acNormal
End If

End Sub

Ik krijg iedere keer een melding object vereist bij de Set X. Ik krijg het echter niet voor elkaar :S . Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!
Grt Jelle

End Sub

Laatst bewerkt:
Waarom x als string gedefinieerd? Het is namelijk een numerieke waarde die je ophaalt. En heb je een selectievakje op je formulier staan met de naam actiefmelding? In dat geval zou ik het toch zo doen:

Code:
Dim X As Boolean
Set X = DLookup("Actief", "Belangrijke berichten")

If actiefmelding.Value = True Then

Dat probleem is het juist, het selectievakje staat op een ander formulier.
De data moet van het ene formulier naar het andere komen, daarom wil ik ook Dlookup gebruiken.
Ik zie dat er in de code iets fout staat: het moet If x.value = false then etc. zijn.

Toch alvast bedankt

Probleem is opgelost! Ik heb gegevensbron op de tabel waar de gegevens instonden gezet waardoor ik de velden direct kon benaderen. Bedankt voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan