Belangrijke bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxbredaxx

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2007
Berichten
51
Zijn er nog belangrijke (vitale) bestanden die ik MOET backuppen als ik mijn Windows Xp herinstalleer?
Ik geloof dat ik drivers later van internet kan halen, voor zover ze al niet op Xp staan,, Maar iets anders misschien?

bvd
David
 
Je favorieten, mail, bestanden etc?

Drivers alvast op cd hebben kan een berg ellende besparen vooral als bij een herinstallatie je netwerkkaart driver niet geinstalleerd wordt
 
hoe kom ik erachter wat voor een driver ik nodig heb op mijn netwerkkaart??
 
Je kunt in apparaatbeheer kijken wat voor netwerkkaart je hebt en daar alvast de driver voor te installeren.

Hoe zat het de vorige keer dat je XP installeerde? Werd alles gelijk gevonden of moest je naderhand nog drivers installeren?

Of heb je wellicht een merk pc bijv Dell, Acer, HP etc?
 
de installatie heb ik niet zelf gedaan,, dus ik weet niet of er nog drivers nodig zijn,,
verder weet ik niet waar ik moet kijken in apparaat beheer, bij systeemapparaten ofzo?
Heeft hij dan misschien een andere naam als netwerkkaart Bijv. Systeemkaart??

ik zoek ff verder!

david

PS- kan je AUB ook nog even kijken naar mijn gisteravond geplaatste topic partities verdelen?? BvD
 
Laatst bewerkt:
Check of je naast de machine die je opnieuw wil gaan inrichten nog toegang tot het internet hebt (andere machine). Zo ja, dan uiteraard eerst je data (Word / Excel / fotro's etc. etc.) veilig stellen en booten met XP CD en de de schijf formatteren en opnieuw XP installeren. Als XP gereed is en er zijn nog ontbrekende drivers dan haal je die gewoon van het W W W. Een tool om te zien welke soort hardware er in je pc zit is bijvoorbeeld Everest Home of Belarc.

Check vooraf wel even of je de moederbord drivers hebt, die zijn wel handig om als eerste direct na de XP installatie te installeren.

Heb je GEEN internet toegang, anders dan vanaf de machine die je opnieuw gaat inrichten, dan VOORAF Everest of Belarc draaien en alle drivers bij elkaar graaien vanaf het W W W (Op een CDtje zetten).
 
Voor apparaatbeheer:

start, instellingen, configuratiescherm, systeem, tabblad hardware, apparaatbeheer
 
Daarvoor zijn onderstaande tools o.a. bedoeld / wat zit er in de machine en vervolgens kun je gaan shoppen bij de fabrikant.

Everest

Belarc
 
Ik heb hem,, kan VIA PCI 10/100Mb Fast ethernet adapter mijn kaart zijn??
Hoe kom ik er dan achter welke driver ik nodig heb?

EDIT: Srry voor de 3 posts achter elkaar iedere keer valt me wat nieuws in en dan vergeet ik aan te passen
 
Kopieer die naam naar het zoekvak van Google en laat Google zoeken.

VIA PCI 10/100Mb Fast ethernet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan