belangrijke formulieren en bestanden (foto's) redden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carpangler

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2001
Berichten
162
Beste,

Een vriendin van mij heeft een laptop gekocht via marktplaats met daarop
vista ultimate edition geinstalleerd. Bij de aankoop liet de jongen ons zien dat het hier om een legale versie zou gaan door het windows stikkertje onderop de laptop en door naar een website te gaan om daar updates te downloaden. Microsoft gaf hier aan dat het hier om een rechtmatige versie van Micr. Win. Vist. Ultimate ging
en we konden dan ook de updates gewoon halen en installeren. Nu ongeveer 5 maanden later was er weer een nieuwe service pack beschikbaar dus is deze binnengehaald. pc opnieuw opgestarten..... en ...... tot haar verbazing....
ze krijgt een melding dat deze versie van Micr. Win. een niet legale versie blijkt
te zijn.. nog erger.. de stikker onderop de laptop is niet echt... het nummer daarop is niet een echte stikker. Kan iemand mij vertellen hoe ik haar bestanden van haar studie en al haar foto's van de vakanties van de schijf af kan halen?
Ik heb nu Ubuntu voor haar gedownload en op een cd gebrand zodat zij deze van cd kan starten en toch nog iets kan doen. Hoe kan ik in windows komen? veilige modus doet het niet, want dan logt ie gewoon weer uit.

In Ubuntu zie ik namelijk schijf c niet! :(

Please help me...

m.v.g. Carpangler
op t
 
Goedemorgen,

Ik zit zomaar even mee te denken hoor misschien kan het wel niet maar kan je de hd niet als tweede hd in een pc hangen met een verloop weliswaar , ik weet niet of het dan gaat lukken niet geschoten is alijd mis.


Modag
 
Goedemorgen,

Ik zit zomaar even mee te denken hoor misschien kan het wel niet maar kan je de hd niet als tweede hd in een pc hangen met een verloop weliswaar , ik weet niet of het dan gaat lukken niet geschoten is alijd mis.


Modag

Hai,

Je bent goed op weg met de ubuntu live cd, maar wat je misschien beter kunt doen is, jaja, een windows vista live cd pakken van bijv.http://digg.com/software/Vista_PE_Windows_Vista_on_a_Live_CD

Hiermee maak je een bootable CD en start je de pc mee op. Vervolgens kun je daarin cd's branden mits je een cd-brander hebt. Grote kans dat het je hiermee wel gaat lukken!
 
Geen idee of het kan.. heb nl. geen idee hoe ik bij de hd kan komen...
Heb inmiddels de laptop geprobeerd open te maken, maar lukt me niet
helemaal, ik kwam wel een heel eind maar niet ver genoeg...


gr. Carpangler
 
Geen idee of het kan.. heb nl. geen idee hoe ik bij de hd kan komen...
Heb inmiddels de laptop geprobeerd open te maken, maar lukt me niet
helemaal, ik kwam wel een heel eind maar niet ver genoeg...


gr. Carpangler

Probeer het volgens op door mij beschreven methode hierboven, die vista live CD is vista, maar dan zonder installatie, als je ergens kans hebt om je C-schijf terug te vinden, dan is het daar wel.
 
Probeer het volgens op door mij beschreven methode hierboven, die vista live CD is vista, maar dan zonder installatie, als je ergens kans hebt om je C-schijf terug te vinden, dan is het daar wel.

wel ik ben ook eens gaan kijken voor die live cd van vista (ik had er nog nooit van gehoord en het lijkt me wel interessant en handig) maar werkt dat niet alleen maar als je een engelse versie van vista geinstalleerd hebt staan? :confused:

Welke versie van ubuntu(linux) is er dan verder gebruikt? het zou goed kunnen dat de versie die jij gebruikt nog geen ntfs ondersteund. versie 8.04 doet dit zeker en vast wel :thumb:
 
wel ik ben ook eens gaan kijken voor die live cd van vista (ik had er nog nooit van gehoord en het lijkt me wel interessant en handig) maar werkt dat niet alleen maar als je een engelse versie van vista geinstalleerd hebt staan? :confused:

Welke versie van ubuntu(linux) is er dan verder gebruikt? het zou goed kunnen dat de versie die jij gebruikt nog geen ntfs ondersteund. versie 8.04 doet dit zeker en vast wel :thumb:

De Vista Live CD's zijn zo handig omdat je ze niet hoeft te installeren. Niet hoeven te installeren betekend dat ze OS independant zijn :) Werkt op elke pc ookal heb je er bwvs MAC OSX op staan.
 
De Vista Live CD's zijn zo handig omdat je ze niet hoeft te installeren. Niet hoeven te installeren betekend dat ze OS independant zijn :) Werkt op elke pc ookal heb je er bwvs MAC OSX op staan.
Ik had wel al van live-cd gehoord(linux,heb ik ook zelf, maar niet van vista)
Ik weet dus ook wel wat een live cd is maar ik was er niet zeker van dat deze van vista wel zou werken omdat er bijstaat op die site dat het voor een engelse versie is
 
Ik had wel al van live-cd gehoord(linux,heb ik ook zelf, maar niet van vista)
Ik weet dus ook wel wat een live cd is maar ik was er niet zeker van dat deze van vista wel zou werken omdat er bijstaat op die site dat het voor een engelse versie is

Maakt niet uit, ja je krijgt een engelstalige interface, maar daar prik je ook zo doorheen :)
 
Vorig jaar is mijn toen nog instabiele Vista eens helemaal ingestort en mijn back-up werkte niet.
Ik ben toen toch in staat geweest om mijn systeem binnen te dringen en al mijn bestanden naar een USB-stick te evacueren.
Dat deed ik met een Bart PE-schijf (nota bene eentje bestemd voor XP!).
http://www.nu2.nu/pebuilder/
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar is mijn toen nog instabiele Vista eens helemaal ingestort en mijn back-up werkte niet.
Ik ben toen toch in staat geweest om mijn systeem binnen te dringen en al mijn bestanden naar een USB-stick te evacueren.
Dat deed ik met een Bart PE-schijf (nota bene eentje bestemd voor XP!).
http://www.nu2.nu/pebuilder/

Inderdaad, hier kan het ook in theorie ook mee, maar Bart PE verschilt alleen van de vista live cd in het OS (duh) en de meegeleverde tools, verder is de werking en zijn de mogelijkheden identiek. Was voor mij ook al vaak een life-saver!
 
Inderdaad, hier kan het ook in theorie ook mee, maar Bart PE verschilt alleen van de vista live cd in het OS (duh) en de meegeleverde tools, verder is de werking en zijn de mogelijkheden identiek. Was voor mij ook al vaak een life-saver!

mij lukt het allesinds toch niet om die live cd te downloaden hoor!:confused:(die van vista)
 
bedankt voor de links :thumb:
die eerste werkte toch allesinds niet voor mij en rapidshare vind ik hatelijk met die kat :evil:
zeker 5 keer proberen!
Ofwel ben ik blind of ben ik de enigste die het niet gemakkelijk vind die letter te vinden? :p

van 5 bestanden dat ik eens van rapidshare wou halen is het me nog maar voor 1 gelukt :mad:

dus jah :p
Ik zal het dan wel via een torrent downloaden, bedankt :thumb:
 
Hoi !

Je kunt toch gewoon van een bootable USB-stick met XP erop opstarten en je bestanden veilig stellen ?

Zo doe ik dit meestal.

De post van @lexaldo zegt in wezen hetzelfde:als je maar NTFS kunt benaderen werkt het.

Waarom zo moeilijk ?

Bovendien: als @TS even googled bestaan er diverse manieren om Vista weer te aktiveren....

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Je kunt toch gewoon van een bootable USB-stick met XP erop opstarten en je bestanden veilig stellen ?

Zo doe ik dit meestal.

De post van @lexaldo zegt in wezen hetzelfde:als je maar NTFS kunt benaderen werkt het.

Waarom zo moeilijk ?

Bovendien: als @TS even googled bestaan er diverse manieren om Vista weer te aktiveren....

Greetz,

Harry.

Wat is moeilijker, opstarten van een USB drive met een OS daarop of een CD-ROM met daar een OS op... :)
 
Wat is moeilijker, opstarten van een USB drive met een OS daarop of een CD-ROM met daar een OS op... :)

wat is het verschil? :p

je moet gewoon 1 van de 2 dan als eerste instellen toch... :D
 
Hoi !

Geen verschil, alleen een USB-stick neem je makkelijker mee naar een klant.

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan