belanrijke bestanden bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

007jamesbond

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
ik hou er altijd rekening mee dat mijn belangrijke bestanden zoals foto's/filmpjes altijd gewist kunnen worden op een [externe harde schijf] hetzij perongeluk of door een virus. daarom heb ik devolgende oplossin bedacht: ik heb een externe harde schijf gekocht en daar zet ik dan die belangrijke bestanden op en als ze erop staan dan ontkoppel ik die harde schijf en bewaar ik die in de kast.

met deze vraag wil ik wat reacties en of het een goed idee is.

Bewaren van gegevens

Ja lijkt me een goed idee,

Alleen denk ik niet dat een externe harde schijf meer zekerheid bied t.o.v. je interne omdat deze ook niet tegen stuiteren kan als je hem toevallig een keer laat vallen. Lijkt me uploaden naar een Prive upload website een veiligere oplossing. Kopieen maken is altijd goed zo heb je altijd nog een tweede plek natuurlijk als de eerste plek verprutst is geworden.

Laatst bewerkt:
Hoi,
mijn externe staat altijd in de kast met alle belangrijke data erop.
Als je 'm aangesloten laat slijt de schijf even hard als je interne.
@TechnoMX
We gaan er niet vanuit dat je 'm laat vallen, een cloudserver kan ook door brand verwoest worden, gehackt enz.

Hallo,

Ik sluit me aan bij de mening van Mik Zjegger. Als je echt wil zeker zijn, kan je altijd nog een online cloudserver gebruiken + nog een andere harde schijf.
Ik gebruik twee externe harde schijven + dropbox.

mvg,

Seppe

Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon online backup bij KPN voor een paar cent per maand. Waarom dit naar mijn mening beter is:
1) De data bevindt zich op een andere lokatie, dus ook bescherming tegen brand/diefstal
2) De data wordt geëncrypt verzonden. Niemand kan jouw data dus inzien. Dit in tegenstelling tot online storage. Deze valt bijv. al vaak onder de amerikaanse DMCA wetgeving. Wel zorgen dat je de encryptiesleutel veilig opbergt en niet kwijt raakt (ook na een brand)
3) Bij een kopie naar een andere schijf staan de bestanden vaak nog in het originele formaat. Bij een besmetting met een virus dat bijv. al je foto's vernield wordt ook je kopie aangetast
4) De backup verloopt automatisch en wordt dus niet vergeten te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan