Belasting via internet versturen lukt niet door Router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjboeve

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
263
Hoi,

Ik heb sinds kort mijn internet verbinding tussen 2 pc gedeeld aan de hand van een router. Nu moet ik de belasting aangifte versturen en lukt dit niet. Ik krijg een foutmelding. Wanneer ik deze melding bekijk moet ik volgens de help de virus scanner uit zetten, wanneer ik dit doe en dan weer verstuur lukt het nog steeds niet. Ik zelf dacht dat het door mijn router kwam met firewall.

Maar wie weet nu hoe ik ergens iets moet instellen zodat ik wel de belasting kan versturen. (kan trouwens na de aanschaf en aansluiting van de router ook geen bestanden meer via MSN versturen)

Iemand ee oplossing?
 
Hoeft niet de router te zijn, kan ook Zonealarm zijn.

Welke router heb je ?
 
Het kan geen zonealarm zijn geweest want die heb ik op het moment niet in XP aan staan.

Als router heb ik een Twister
www.twister.to

Dus weet niet waar het aan ligt
 
Voor MSN moet je bepaalde poorten open zetten. De juiste poorten kun je hier vinden. Gebruik dan wel MSN 5 en niet Windows Messenger.

Het is ook mogelijk om alle poorten naar een PC open te zetten. Dit zou je even kunnen doen voor het versturen van de belastinggegevens.
 
Heb je ADSL en Norton Antivirus? Dan heb je waarschijnlijk het bekende probleem. Uitgaande mail mag dan in Norton niet gescand worden (tijdelijk uitzetten). Dan moet hij het wel doen. Ik kon vorig jaar en dit jaar ook niet verzenden zonder dit uit te schakelen. Toen de helpdesk gebeld en bovenstaand gedaan. Toen ging het zonder probleem. Dus misschien bij jou ook wel?

[eidt] virusscanner uitzetten is niet goed, ALLEEN de uitgaande mail de mag niet gecontroleerd worden [/edit]

[edit] ik zie dat je adsl hebt, moet bijna wel zo werken[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Vreemd, mij werd vorig jaar verteld dat het sowieso niet werkt met ADSL.
Er werd totaal niet gerept over NAV. :(
 
Moet je goed de diskette lezen daarin staat dat je hem niet kan versturen via een netwerk /router e.d. alleen als je pc direct toegang heeft met internet !
 
Zet je router gewoon ff helemaal open.

Vaak doe je dat door op DMZ Host setup te klikken.

Daarna gewoon weer dmz uitschakelen.
 
Welke foutcode krijg je?

Want via >help< in je belastingaangifte kan je misschien wat meer te weten komen.

Daar ik het eerst ook zo probeerde als in het bericht van Tanja1968 en alleen mijn virusscanner had uitgezet.
En er later achter kwam dat alleen het uitzetten van het scannen van mijn uitgaande mail voldoende was

Met vriendelijke groet.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ADSL-er
Vreemd, mij werd vorig jaar verteld dat het sowieso niet werkt met ADSL.
Er werd totaal niet gerept over NAV. :(

Misschien een tip voor volgend jaar;) Zo werkt het wel (gewoon adsl zonder router ect. )Volgend jaar stel IK waarschijnlijk een vraag, want dan heb ik ook een router:eek:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan