• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Belastingdienst Aangifte 2016 in Excel-werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.698
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Is er iemand van Helpmij.nl die dit werkblad gemaakt heeft? Er staat er één op internet van exceltekstenuitleg en die kost 25,- euro. Deze prijs vind ik voor eenmalig gebruik te hoog. Immers, ik kan de 'variabelen' voor een volgend jaar mogelijk niet wijzigen.

Overigens ben ik van mening dat de belastingdienst zelf een dergelijk werkblad ter beschikking zou moeten stellen. Ik vind het namelijk vrij lastig en sta onder druk (zo ervaar ik dat als ik online moet invullen). Bij onzekerheden kan ik wat experimenteren als ik het op mijn eigen pc heb.
 
op de site van computeridee staat een gratis download in excel waarin je de belasting aangifte kunt invullen en kunt experimenteren.
 
Bedankt voor de tip.:thumb: Ik ga daar morgen mee aan de slag.
 
Het is een goed werkblad. Je moet wel die eerste kolom met inhoud inschuiven dan krijg je in ieder geval een overzichtelijk leesbaar geheel op het scherm. Dit zou een optie moeten zijn. Ook zijn sommige rekenbladen onoverzichtelijk zoals giften. Als controlemiddel is het een handig werkblad. De uitkomsten/uitwerkingen zijn goed. Afrondingsverschillen treden wel op, maar deze worden veroorzaakt door de Belastingdienst bij de eindberekening van de tarieven IB/PVV. De juiste formule heb ik hier op Helpmij gekregen en verwerkt in mijn eigen zeer eenvoudige werkblad.
 
Die je nu dus op dit forum gaat delen ?
 
Bij onzekerheden kan ik wat experimenteren als ik het op mijn eigen pc heb.

Je kan ook op de site van de belastingdienst experimenteren alvorens je op verzenden drukt.

Uiteraard altijd leuk in Excel ennuh.. check de post hierboven eens
 
Mijn eigen werkblad ga ik niet delen want dat is alleen op mijn situatie toegespitst en laat alle onderdelen weg die niet op mij van toepassing zijn en dat zijn er heel wat. Zo doet de Belastingdienst dat ook bij het invullen. Maar soms gaat mijn interesse en controle-zucht verder en daarom wilde ik wel eens de hele aangifte in Excel zien en die is er dus wel. Die betreffende formule en reden daarvoor staat hier. Mijn werkblad is eigenlijk niets anders dan de eindberekening/opsomming zoals in het overzicht van de BD wordt weergegeven. Ik had die eerst in Word maar nu in Excel. Is gewoon gemakkelijk omdat je ver van te voren de gegevens al kunt invullen en het is een controlemiddel.

Experimenteren heeft betrekking op de uitkomst (betalen/ontvangen) maar ook kom je wel eens vast te zitten als je bepaalde gegevens niet weet. Dan moet je dat opzoeken, kost tijd, weer inloggen. Ik werk dan liever met een model vooraf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan