Beleid Canon tegen duurzaamheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoudj44

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2014
Berichten
52
Tot nu toe werkte mijn Canon printer/scanner MP640 uitstekend. Al jaren, prima kwaliteit. Na de laatste Windows10 update kan ik de echter scannerfunctie niet meer bereiken. Desgevraagd berichtte Canon dat de driver niet meer wordt aangepast voor Windows10. Ik moet dus een goed werkend stuk techniek in de afvalbak gooien en een nieuw apparaat kopen omdat een kleine software aanpassing niet wordt uitgevoerd. Dat is toch onze verziekte consumptiemaatschappij ten top? Hoezo wil Canon duurzaam werken? Dit is de dictatuur van de Multinational, absolute verspilling. Wat mij betreft schandalig. Wie heeft vergelijkbare ervaringen? :evil:

PS: Excuus voor typfoutje in de titel
 
Laatst bewerkt:
PS: Excuus voor typfoutje in de titel
Die kan je veranderen als je naar de Ga geavanceerde modus gaat ;)

Ach weet je, als je met Linux werkt zoals ik, kom je dit veel tegen. Te veel (naar mijn idee) fabrikanten van hardware willen gewoon geen drivers voor Linux gebruikers maken.
Dus ik kijk nergens meer van op hoor.

Maar het gekke is dat als ik zoek in Google met de zoekwoorden Canon printer/scanner MP640+Windows 10, dan kom ik hierop:
http://support-th.canon-asia.com/contents/TH/EN/0100462701.html
En dar zie ik toch echt Windows 10 bij staan.

Update History

[Ver.1.05]
- Windows 10 has been added as a supported OS.

Of hier: http://www.canondriver.net/tag/canon-pixma-mp640-driver-windows-10/
Operating Systems

Windows 10 (32-bit)
Windows 10 (64-bit)
 
Laatst bewerkt:
Dankdank

Die kan je veranderen als je naar de Ga geavanceerde modus gaat

Geen idee hoe dat moet, maar zeer bedankt voor je prima antwoord!

m.vr.grt.
Paul
 
Das niet zo moeilijk,
kijk de screenshots maar.

Klik op Bericht aanpassen

1.jpg

Klik daarna op Ga geavanceerd
2.jpg

Daarna kan je de titel aanpassen mede je andere teksten.
 
Bedankt, ik heb verbinding kunnen maken met de printer via Wifi. Via de kabel krijg ik hem nog steeds niet aan de gang maar ik ben al blij dat het zo werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan