Belgacom Fon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony 73

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2010
Beste

Via Belgacom Fon (zie www.belgacom.be\fon) kan iedereen die een Belgacom Internet Overal-abonnement heeft, gratis de Wi-Fi Fon Spots gebruiken. Het datavolume dat je verbruikt via de Wi-Fi Fon Spots wordt gewoon afgetrokken van je – meestal onbeperkte - maandelijkse verbruik.

Ik heb me nu gisteren geregistreerd voor deze Fon, om hiervan gebruik te maken met m'n laptop.

Echter, wanneer ik connectie wil maken op de dichtstbijzijnde bbox, wordt mij steeds de netwerkbeveiligingssleutel gevraagd. Ik heb er het raden naar waar ik deze zou kunnen terugvinden. Via fora heb ik al gezien dat je deze zou kunnen verkrijgen wanneer je je IP adres bovenaan in de adresbalk typt (http://[B]ip-adres[/B]). Wanneer ik dit doe, verschijnt er: Oops! Google Chrome could not connect to ip-adres ...

Kan het probleem zijn dat mijn desktop thuis niet via een draadloos netwerk aangesloten is op het net? Moet ik een router voorzien om ook met m'n laptop gebruik te maken van deze Wi-Fi Fon Spots?

Alvast dank voor het helpen van deze netwerkanalfabeet!! :)

grts
Emma

Hallo,

Je moet verbinden met WiFi netwerken die FON-BELGACOM noemen.
Die zijn niet beveiligd en kan je gewoon mee verbinden, als je vervolgens je browser (ie, chrome ,..) opent
en naar een site probeert te surfen krijg je een scherm van belgacom te zien waarom je je moet inloggen met:

gekozennaam@belgacomfon.be
en je wachtwoord

Ter informatie: als je Bbox ziet staan (en een nummer ofzo) dan is dit een prive netwerk van een gebruiker die belgacom klant is.
In sommige gevallen zal deze bbox ook een FONSPOT hebben waarmee je kan verbinden, maar die is dan appart zichtbaar onder bovenstaande naam (FON-BELGACOM)

EDIT: Indien je Windows 8 gebruikt zal hij bij het verbinden vragen of je een gebruikersnaam en wachtwoord hebt, in plaats van dat je je webbrowser moet openen.

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Hey Maxim

Bedankt voor de snelle reply.

Probleem is dat FON-BELGACOM er niet tussen staat (enkel 1 x bbox - de mijne??? - en verschillende x telenet).
Ik dacht dat het wel had moeten lukken, aangezien ik gisteren een FON account heb aangemaakt, en daarbij ook van mijn eigen modem een wi-fi hotspot voor andere gebruikers heb gemaakt.

Ik zou via de Belgacom-site es willen checken of wat ik hier net zeg allemaal klopt, maar bij 'Beheer mijn persoonlijke wi-fi Fon-spot' staat sinds gisteren al:
Een wifi Fon spot aanmaken door uw modem te delen
Wegens technische problemen is de status van uw modem momenteel niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.

Vandaar dat ik me begin af te vragen of 't probleem niet ligt aan 't feit dat ik thuis geen draadloos internet heb??

Als je een Bbox koopt gaat belgacom standaard een Hotspot aanzetten, persoonlijk zet ik dit af omdat het voor
een hoger electriciteitsverbruik zorgt.

Het kan zijn dat in jou buurt idd geen fon belgacom spots beschikbaar zijn

gr,
Maxim

Hey Maxim

Bedankt voor de snelle reply.

Probleem is dat FON-BELGACOM er niet tussen staat (enkel 1 x bbox - de mijne??? - en verschillende x telenet).
Ik dacht dat het wel had moeten lukken, aangezien ik gisteren een FON account heb aangemaakt, en daarbij ook van mijn eigen modem een wi-fi hotspot voor andere gebruikers heb gemaakt.

Ik zou via de Belgacom-site es willen checken of wat ik hier net zeg allemaal klopt, maar bij 'Beheer mijn persoonlijke wi-fi Fon-spot' staat sinds gisteren al:
Een wifi Fon spot aanmaken door uw modem te delen
Wegens technische problemen is de status van uw modem momenteel niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.

Vandaar dat ik me begin af te vragen of 't probleem niet ligt aan 't feit dat ik thuis geen draadloos internet heb??
FON-BELGACOM van een ander dan jij moet er echt tussen staan.
Staat de jouwe al op de FON-map? Dan werkt jouw account zeker.
Op die FON map kun je zien waar ze bij jou in de buurt maar ook overal zijn.
http://maps.fon.com/

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan