Belgische Identiteitskaart en Sis kaart uitlezen (Beid)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanRVT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Bijgevoegd even een klein werkend voorbeeldje onder MS Access 2007 van hoe een Identiteitskaart uit te lezen naar een tabel via een eenvoudig formulier. (Je hebt wel buiten een cardlezer ook de BEId Middelware software (35Mb) of de gepaste runtime (12 Mb) nodig), je vindt die stuff op: http://eid.belgium.be/nl/Hoe_installeer_je_de_eID/Windows/man.jsp
Gewoon de DB in je C:\ zetten. Bij het invoeren van een Belgisch ID kaart druk je op de knop en je foto wordt ook bewaard op de C met je rijksregisternummer. Iemand een idee hoe je de 2 voornamen (die nu standaard bij voornaam tesamen staan) best automatisch kunt opsplitsen in een voornaam en de 2de voornaam?
En een tweede vraag; zijn de veldnamen voor de SiS kaart al vrijgegeven? De Eid middleware leest tegenwoordige namelijk (in sommige kaartlezers) perfect beide kaarten en het zou voor onze dametjes van de bureau handig zijn om beide kaarten te kunnen lezen met hetzelfde formulier.

Edit : eerste vraag opgelost, zie nieuw voorbeeldje

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ben al een stuk verder met de rapporten en een raar ding gezien; als ik een PDF maak via VBa van een rapport wordt de identiteits foto er netjes in geplaatst maar als ik via de ingebouwde Access 2007 macroactie "Objectverzenden" diezelfde report als PDF bijlage wil verzenden via Email wordt de foto er NIET in geplaatst. Wat kan de reden daar voor zijn?

maand en dag worden omgewisseld in bepaalde gevallen

Beste groep,

een nieuw probleem; bij het importeren van bepaalde ID's blijkt dat indien de waarde van de dag (bv 04) kleiner is dan de waarde van de maand (bv 06 juni dus), de datum die wordt weergegeven niet correct is maar de maand en dag werden omgewisseld. (dus 06/04/jjjj wordt weergegeven na het importeren ipv 04/06/jjjj) Is de waarde van de dag groter dan de waarde van de maand dan worden achteraf de datum wel correct weergegeven.
Is dit te ondervangen met een If then statement en hoe dan best.
Deel van de code bij het importeren die van belang is:
Code:
   strBirthDate = MapColID.GetValue("BirthDate")
   strConvertedBirthDate = CDate(Mid$(strBirthDate, 5, 2) & "/" & Right$(strBirthDate, 2) & "/" & Left$(strBirthDate, 4))

en dan laat ik de datum in het formulier invullen met even verderop de code:
Code:
Me.BGeboortedatum = strConvertedBirthDate

Beste dank bij voorbaat

Je zegt het al: nieuw probleem ;)
Maak een nieuwe vraag aan dus!

oplossing?

Deze code lijkt het te doen off-line (maar niet op de server) maar of het netjes is?
Code:
strBirthDate = MapColID.GetValue("BirthDate")
    If CDate(Mid$(strBirthDate, 5, 2)) > CDate(Right$(strBirthDate, 2)) Then
      strConvertedBirthDate = CDate(Right$(strBirthDate, 2) & "/" & Mid$(strBirthDate, 5, 2) & "/" & Left$(strBirthDate, 4))

Else
      strConvertedBirthDate = CDate(Mid$(strBirthDate, 5, 2) & "/" & Right$(strBirthDate, 2) & "/" & Left$(strBirthDate, 4))
 End If

Wist niet of een nieuwe vraag de goeie manier van werken dus heb ik 'm hier gehouden, alvast bedankt Octafish dat je dit nog volgt ;)

Laatst bewerkt:
bestand werkt niet: 32bit - 64bit

is kan uw access bestandje niet gebruiken omdat mijn software 64bits versie is: wat moet ik waar aanpassen?

foutjes in 64bit

De nieuwe versie van de BEID software installeren; die detecteert of uw systeem 32-64 bit is en installeert de juiste versie
http://eid.belgium.be/nl/je_eid_gebruiken/de_eid-middleware_installeren/

nieuwste software is geïnstalleerd. De fout heb ik intussen gevonden: 'Declare Function' moet 'Declare PtrSafe Function' worden.
Intussen worden nog andere fouten aangegeven in uw code van het formulier: bij 'GetZipCodeRecNo wordt aangegeven: 'compileerfout: sub of function is niet gedefinieerd'

Regel 57, Kol4 heeft een fout zie hieronder.
Bij personen zonder 2de naam krijg men een fout, doordat de aanhalings tekens een spatie hebben.

strConvertedFirstname = Left([strFirstName1], InStr(1, [strFirstName1], " ") - 1)

strConvertedFirstname = Left([strFirstName1], InStr(1, [strFirstName1], "") - 1)

grtz barre

Ps voor inpikken op een oude topic, was bezig deze threat te gebruiken waarvoor dank.

Voor mij is het inpikken geen probleem, weet niet of er een moderator zich mee gaat moeien.

Ik heb indertijd een check ingevoerd op die voornaam of er een spatie in voor kwam of niet en dan voerde ik de splitsing al of niet uit misschien ben je daar iets mee?
Code:
If exists = InStr(strFirstName1, " ") = 0 Then
            strConvertedFirstname = Left([strFirstName1], InStr(1, [strFirstName1], " ") - 1)
            strConvertedSecondFirstname = Right([strFirstName1], Len([strFirstName1]) - InStrRev([strFirstName1], " "))
Else
            strConvertedFirstname = MapColID.GetValue("FirstName1")
End If

ik krijg het niet aan het werken :(
kan iemmand aub een geupdate werkende versie uploaden?
ik heb een Windows 8, 64 bit met office 2013

alvast super bedankt
Jupiterbe

Dit topic is al redelijk op leeftijd. Dat is de reden dat deze dan ook gesloten wordt. Voor een ieder die ook vragen heeft omtrent dit onderwerp kan een eigen vraag open. Veel succes met een evt.oplossig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan