Belkin F5d7010 op Armada M700?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GettingCrazy

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Berichten
85
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Compaq Armada M700 notebook. Daar wil ik de Belkin F5d7010 54G Wireless Notebook Network Card op gebruiken.

Deze kaart word gezien in mijn PCMCIA-slot, maar niet aangegeven als geïnstalleerd. Ook niet na installatie van de drivers van de Belkin website. Op de 1 of andere manier pakt hij hem niet. Ook is de kaart getest in andere notebooks van vrienden waar de kaart het wel doet en ook echt functioneert. Op het notebook draait WinXP Home met Servicepack2.

Heeft iemand een idee wat ik mis/vergeet/verkeerd doe?

Ik ben onderhand radeloos.

Groet,

Getting Crazy
 
Normaal gesproken is het zo, dat je éérst de software voor je draadloze (pcmcia/usb) draadloze netwerkkaart moet installeren, en daarná pas de kaart moet insteken.

Deínstalleer dus de software/driver voor het insteekkaartje, haal het kaartje uit je laptop, herstart de laptop, installeer de software, herstart de laptop, stop dan pas het insteekkaartje erin (of op het moment dat de software/driver voor je insteekkaartje het aangeeft tijdens de installatie).

Hopelijk helpt dit.

Tijs.
 
Normaal gesproken is het zo, dat je éérst de software voor je draadloze (pcmcia/usb) draadloze netwerkkaart moet installeren, en daarná pas de kaart moet insteken.

Deínstalleer dus de software/driver voor het insteekkaartje, haal het kaartje uit je laptop, herstart de laptop, installeer de software, herstart de laptop, stop dan pas het insteekkaartje erin (of op het moment dat de software/driver voor je insteekkaartje het aangeeft tijdens de installatie).

Hopelijk helpt dit.

Tijs.

Sorrie voor de late reactie. Ik werkte al volgens de voorgeschreven procedures, maar dat werkte niet. Het installeren bleef steeds hangen op 89%.

Ik heb het nu voor elkaar gekregen door het F5D7010-v2.4.4.exe bestand uit te pakken met Winrar op mijn normale pc. Uit de map die toen werd aangemaakt heb ik de map:

C:\F5D7010-v2.4.4\program files\Belkin\Belkin 54Mbps Wireless Utility\Driver\PCI

verwijderd. Daarna de rest van het uitgepakte geheel gecopieerd naar de laptop. Op de laptop vervolgens wederom de standaard procedure gevolgd. Alleen nu via setup.exe in het uitgepakte gedeelte. Waarop mijn schootcomputertje niet meer aan gaf dat er nieuwe hardware was gevonden, en alles naar behoren functioneerde.:thumb:

Het was nogal een omslachtig gedoe en ik heb een jaar zonder mijn lappie gezeten (draadloos dan), maar het is gelukt. Het duurt ff maar dan heb je ook wat :D

In ieder geval nog bedankt voor je reactie en de moeite, Tijs.
 
Gefeliciteerd, en bedankt voor de uitgebreide terugmelding van hoe je het uiteindelijk voor elkaar gekregen hebt! :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan