Belkin G + router beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

laptopelfje

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Dag allemaal,

Ik ben nu al 2 dagen bezig om mijn bestaande draadloze verbinding te beveiligen!
Heb een harde reset gegeven, op internet gezocht hoe en wat te doen, uren gezocht naar een oplossing maar ons lukt het niet meer!

Ik heb de software op mijn desktop geinstalleerd..maar er staat verder geen uitleg hoe nu verder?

Als ik op mijn draadloze netwerken klik..dan zie ik meerdere netwerken..van bijvoorbeeld onze buurman..die wel beveiligd is..alleen ons netwerk is als enige niet beveiligd..dus iedereen kan er gebruik van maken.

Wie kan mij een stap voor stap uitleg geven?
Want ik kom er echt niet meer uit..:mad:

Het gaat om een Router Belkin G + internetten gaat goed..alleen zonder beveiliging!

Hallo,

Het is een Belkin54 G + router!
Heb alles al gelezen..ook via het forum hier..maar kom er nog steeds niet uit!
Zou heel graag een stap-voor-stap uitleg willen..het liefst met een fotootje ofzo..

Belkin is geinstalleerd op mijn desktop we gebruiken 'm voor mijn laptop..

Op deze pagina vind je een heel duidelijke stap-voor-stap uitleg

http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/1

Die heb ik gisteravond ook al doorgelezen maar daar kom ik niet veel verder mee..wel handige info verder!

Ik heb toen via mijn netwerk een WEP met een wachtwoorsleutel ingevoerd zonder iets erbij aan te vinken..precies zoals het er stond..en nog steeds ONBEVEILIGD!

Nu ben ik ook een echte leek daarin..maar ik begin me behoorlijk hopeloos te voelen momenteel!:D

Tsja, klinkt misschien vervelend, maar zo bedoel ik het niet. Duidelijker dan die handleiding kan ik het in ieder geval niet uitleggen, sorry...

Dit gedeelte WEP encryptie instellen op de router kan ik dus niet vinden op mijn router/pc!

Ik zou niet weten waar ik dit moet zoeken en vooral vinden..ik kan dus nergens iets vinden wat op draadloze verbinding lijkt..staat echt nergens! -zucht-

Zeg nou eerst eens welk type je hebt. Dan zal ik kijken of er iets onduidelijks staat in de handleiding.
Een 54g + router zegt me niets.
Zoiets heeft ongeveer iedereen.

Geef nog even het juiste type Belkin router, 54G zijn er meerdere van...

en eh.... je bent nu toch wel gewoon met een draad op de router aangesloten he??

Ik krijg sterk de indruk dat TS niet weet hoe in te loggen op zijn router. Dus voor alle zekerheid:
Open IE op de pc die bedraad aangesloten is met de router, typ 192.168.2.1 (dus zonder http, www etc) in je adresbalk en je bent er - althans zo werkt het in mijn Belkin F5D7230-4 (ook jouw nummer staat staat wrsch. achter/onderop je router in héééle kleine lettertjes)
Je komt in een inlogscherm, kan je gewoon doorklikken als je wilt en dan krijg je zoiets:

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    79,8 KB · Weergaven: 150
P.S. Staat bij mij ook allemaal op de CD die bijgeleverd werd - geef dus even het nummer door, dan kunnen we beter helpen.

Heb je trouwens al wel internet op je draadloze laptop??? Uit je verhaal op te maken wel en zoek je dus alleen maar de beveiliging

P.S. Staat bij mij ook allemaal op de CD die bijgeleverd werd - geef dus even het nummer door, dan kunnen we beter helpen.

Heb je trouwens al wel internet op je draadloze laptop??? Uit je verhaal op te maken wel en zoek je dus alleen maar de beveiliging

Hey Nanette,

Bedankt voor je hulp!!!
Het begin is er volgens mij...ik heb gekeken onder de router en er staat: FSD 7231-4 kan dit kloppen?

Ik zit nu achter de desktop..waar waarschijnlijk de instellingen veranderd moeten worden..ik heb al wel internet maar het gaat mij puur alleen om de beveiliging..want nu kan iedereen op ons netwerk rond surfen..:confused:

Zoals je misschien wel kunt merken..snap ik er allemaal vrij weinig van..althans van het beveiligen..moet ikstraks ook nog iets op mn laptop veranderen voor de draadloze verbinding? Nu gaat namelijk als goed..

Ik heb ingelogd op het IP adres ik zit nu bij securaty:

Ik kan kiezen
Bij dit gedeelte:

Wireless > Security

Security Mode Disabled <----- ik moet hier iets kiezen..maar wat??

WPA/WPA2-Personal(PSK)128bit WEP64bit WEP
You can configure wireless security/encryption settings here. Security should be enabled to assure maximum wireless security. WPA (Wireless Protected Access) provides dynamic key changes and constitutes the best security solution. In wireless environments, where not all devices support WPA, WEP (Wired Equivalent Privacy) should be used. More Info

Ik sta nu als beveiligd in "mijn netwerken"!!!!!!

Maar nu moet ik waarschijnlijk nog iets veranderen in mijn laptop zelf?

Mag je helemaal zelf kiezen: WPA is het veiligste en WEP wat minder.
Op je laptop hoef je straks alleen maar je WPA of WEP sleutel in te geven, verder verandert er niets als het goed is. Maak voor de zekerheid eerst een backup van je routerinstellingen: staat bij mij links onder "Utilities" > Save/Backup, daarna aanwijzingen opvolgen. Kan je altijd weer terug als je ergens een foutje maakt en je je internet verliest op je laptop ;)
Als alles helemaal goed staat en alles werkt maak je je definitieve backup.

Ik wil je met alle plezier verder helpen als dat nodig is, maar zo goed uitleggen als in de link van Mrmusic naar tekstenuitleg kan ik toch niet, dus loop dat gewoon na en als je ergens niet uitkomt dan hoor ik het wel.

Succes!!

Mag je helemaal zelf kiezen: WPA is het veiligste en WEP wat minder.
Op je laptop hoef je straks alleen maar je WPA of WEP sleutel in te geven, verder verandert er niets als het goed is. Maak voor de zekerheid eerst een backup van je routerinstellingen: staat bij mij links onder "Utilities" > Save/Backup, daarna aanwijzingen opvolgen. Kan je altijd weer terug als je ergens een foutje maakt en je je internet verliest op je laptop ;)
Als alles helemaal goed staat en alles werkt maak je je definitieve backup.

Ik wil je met alle plezier verder helpen als dat nodig is, maar zo goed uitleggen als in de link van Mrmusic naar tekstenuitleg kan ik toch niet, dus loop dat gewoon na en als je ergens niet uitkomt dan hoor ik het wel.

Succes!!

Je bent geweldig Nanette!
Door jou is mijn netwerk nu gelukkig al beveiligd..na het eten ga ik mijn laptop onder handen nemen, laat het je weten als alles helemaal gelukt is!!

:thumb: :thumb:

Ik heb trouwens voor WPA gekozen..
En mijn wachtwoord/netwerksleutel ofzo..die moet ik dan straks via mijn laptop invoeren, toch?

Dat is dat wachtwoord wat ik helemaal zelf verzonnen heb?

Hartstikke mooi, en graag gedaan. Ik heb je trouwens alleen maar gezegd hoe je in je router kunt komen en de rest heb je zelf gedaan - dus wie is hier nou geweldig?

Idd, je eigen WPA-wachtwoord invoeren in je laptop en dan is de klus geklaard. Er zijn nog meer veiligheidsopties (MAC-filtering, SSID uitschakelen etc) maar met WPA ben je heel erg veilig. Vergeet niet je backup te maken!

Nog een tip: kijk zo nu en dan eens op de Belkinsite voor updates en nieuws over je router - hou dat F5D nummer dus een beetje bij de hand.

Laatste tip: 't kan zomaar wezen dat je plotseling niet meer draadloos op internet kunt door interferentie van buurnetwerken. Dan moet je in de router het channel op een ander cijfer zetten (met je bedrade pc natuurlijk), 't liefst met een beetje verschil. Ik bedoel dus van bv. kanaal 9 naar bv kanaal 4, net zolang tot er weer verbinding is. Je laptop zoekt dan uit zichzelf dit nieuwe kanaal op.

Even een update:

Ik internet nu vanaf mn draadloze en wel BEVEILIGDE netwerk vanaf mn laptopje!
Heb WPA + wachtwoordsleutel ingevoerd..en ik zat toen meteen op het Belkin netwerk..meteen mn laptop opnieuw opgestart om te kijken of hij het wachtwoord wel onthoud..en jawel hoor!

Voor sommige is dit misschien het simpelste van de hele wereld maar voor mij dus absoluut niet, haha!

Ik wil iedereen heel erg bedanken en vooral Nanette voor de goede uitleg!

bedankt, hier mag een slotje op!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan