Belkin n750 DB Dual-Band adapter for mac os

Status
Niet open voor verdere reacties.

azegers87

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
hallo weet iemand of is er een driver voor mijn belkin wirelles adapter
dat ik die op de mac os kan installeren ik gebruik dus mac os x 10.5.8
en heb dus een belkin n750 Dual-Band wireless USB adapter
modelnummer: F9L1103V1 ik zoek daar dus een stuurprogramma voor of driver
zodat ik die op mijn apple mini kan gebruiken
ik heb al gekeken op internet maar niks gevonden kan iemand mij helpen
weet ook niet of daar een driver voor is

2 mogelijkheden, lijkt me:
a. Zover ik kan zien is het (eigenlijk) een Ralinktech USB-apparaat/-chip. Probeer de 2 USB driversets die je hier genoemd ziet, met (duidelijk) de meeste kans met de USB(RT2870/RT2770/RT3X7X/RT537X) driverset (eerste USB driver die genoemd wordt).
b. Extraheer de Windows-drivers, en gebruik ndiswrapper om support onder Linux/OSX via de Windows drivers mogelijk te maken. Heb zelf weinig ervaring met ndiswrapper, maar ik neem aan dat op Google etc. voldoende links/tutorials te vinden zijn voor instructies.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja die driver werkt niet hij ziet niks ik had geinstalleerd nou staat die boven bij klok maar asl je op klikt helemaal niks

en bij die andere staat die type er niet tussen

ik begin nou sterk te twijfelen of er wel voor deze stick wel bestaat
ik heb deze dit jaar wel nieuw gekocht misschien nog te nieuw

Dat is jammer. Houd je nog optie b. over uit mijn vorige posting.
Om je een beetje op weg te helpen daarmee heb ik de Windows drivers uitgepakt voor je, zodat je ze (hopelijk) in ndiswrapper kunt gebruiken: hier
Zover ik me kan herinneren zou je de WinXPX86 driver moeten kunnen 'voeren' aan ndiswrapper, maar het zou evt. ook een andere van het setje kunnen zijn.

Tijs.

@macfreak64: Weet je het wel zeker? Zover ik kan zien is de F9K1103 (=jouw link) een router en de F9L1103 de USB netwerkkaart waar de TS zijn vraag over heeft.

Ik download nu de Windows software uit jouw link, om te zien of daar wel netwerkkaart-drivers bij zitten voor de F9L1103

Tijs.

Laatst bewerkt:
@macfreak64: Alhoewel het me niet gelukt is om die software in zijn geheel uit te pakken, krijg ik uit hetgeen me wel gelukt is (bijv. de Help-bestanden) het idee dat het hier puur over die F9K1103 router gaat, dus (helemaal) niet over de F9L1103 USB netwerkkaart.
EDIT: Ik zie zojuist dat macfreak64 zijn posting al heeft verwijderd. Had liever een EDIT gezien met de mededeling dat de posting gewoon onjuist was ipv. de posting 'stilletjes' te verwijderen. :confused:

@topic-starter/azeger87: Blijft dus (wat mij betreft) de optie van ndiswrapper over (zie mijn eerste 2 postings).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan