Belkin router installeren, hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobBos

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Hallo allemaal,

In mijn kamer heb ik altijd slechte verbinding gehad met de router beneden. Gelukkig had ik nog een oude router liggen, namelijk een Belkin Wireless G Router 2.4Ghz-802.11g. Deze wilde ik graag aansluiten op het netwerk, zodat ik én meerdere computers aan kan sluiten op internet én ik in mijn kamer goed draadloos internet heb voor mijn telefoon.

Mijn idee was als volgt.

Ik maak gebruik van netwerkadapters. De internetkabel die daar aan aangesloten zit wilde ik in de router doen. Vervolgens wilde ik doormiddel van een andere internetkabel mijn pc verbinden met de router, zodat ik ook met de pc internetverbinding heb. Dit gedaan te hebben liep ik tegen een probleem aan. Mijn pc heeft geen internetverbinding. Met mijn telefoon kan ik wel met de router verbinden, maar ook deze heeft geen internetverbinding. Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wél werkt? Bijgevoegd zit een plaatje van de situatie.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Met vriendelijke groet.

Situatie:

Situatie.jpg

Zorg dat de Belkin alleen als draadloos acces point en switch werkt en dus niet als router fungeert.
Je krijgt nu waarschijnlijk een IP adres van de Belkin die buiten het netwerk van de router beneden ligt.
Schakel daarom de DHCP van de Belkin uit.

Nu nog geen internetverbinding. Bovendien kan ik niet meer in de router komen, standaardgateway heeft geen waarde meer.

Standaard Gateway kun je handmatig instellen op het IP adres van de router beneden.
De Belkin moet je wel een IP adres geven in de range van het netwerk maar buiten het bereik van de DHCP van de router beneden.

Ik kan inmiddels weer in de router. DHCP staat wel weer aan (na een reset). Moet ik deze uit zetten en d.m.v. de router beneden de Belkin een nieuw IP-adres geven?

Als het goed is kun je de Belkin in de instellingen een vast IP adres geven.

Als het goed is kun je de Belkin in de instellingen een vast IP adres geven.

Bedankt voor je hulp, het is gelukt. Moet er alleen nog even een wachtwoord opzetten, maar dat komt wel goed.

Bedankt. :)

Ok dan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan