Belkin Wifi Phone (VOIP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjorslo

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2006
Berichten
144
Hoi,

ik ben misschien van plan de Belkin Wifi phone te gaan kopen. Maar had toch nog een paar vragen, want dat staat er niet bij (http://www.belkin.com/skype/howitworks/)

STD1_skype.jpg


- Is deze telefoon draadloos?
- Werkt hij met een linksys draadloos router? (54 mbits)
- Hoe laat deze telefoon op? (batterij, dock?)
- Kun je ipv van skype ook bijvoorbeeld voipbuster gebruiken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier
Alvast heel erg bedankt!
 
Hoi,

ik ben misschien van plan de Belkin Wifi phone te gaan kopen. Maar had toch nog een paar vragen, want dat staat er niet bij (http://www.belkin.com/skype/howitworks/)

- Is deze telefoon draadloos?
- Werkt hij met een linksys draadloos router? (54 mbits)
- Hoe laat deze telefoon op? (batterij, dock?)
- Kun je ipv van skype ook bijvoorbeeld voipbuster gebruiken?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hier
Alvast heel erg bedankt!

Goedendag Sjorslo,

Puur toevallig zag ik hier je vraag bij HelpMij staan. Ik ben namelijk net op zoek naar nieuwe firmware voor deze Belkin Wifi phone.

- Is deze telefoon draadloos? - Ja, hij is helemaal draadloos.
- Werkt hij met een linksys draadloos router? (54 mbits) Ja, hij werkt met praktische iedere router, maar let op: met name op openbare locaties moet je je aanmelden via een html-scherm, en daar kan hij niet mee overweg.
- Hoe laat deze telefoon op? (batterij, dock?) Via de usb-poort. Volgens mij heb ik er ook een netadapter bijgekregen, maar dat weet ik niet zeker. Let wel op dat je zeker dagelijks moet opladen!
- Kun je ipv van skype ook bijvoorbeeld voipbuster gebruiken? Nee, dit is niet mogelijk, tenzij je gebruik maakt van andere firmware (dmv hack). Lees het vervolg.

De Belkin Wifi phone is vergelijkbaar met de telefoons van SMC, Linksys en Netgear. Het verschil zit 'm in de firmware, waardoor je een klein verschil in functionaliteit krijgt. Het is mogelijk om de telefoon te flashen, en er een andere firmware op te zetten - alleen werkt dit niet altijd. Belkin is erg traag met het leveren van firmware - SMC het snelst.

Er is intussen een hack beschikbaar waarmee ook andere firmware geinstalleerd kan worden. Deze nieuwe firmware biedt de mogelijkheid om ook over het sip-protocol te bellen, en daarmee wordt het gebruik van Voipbuster ook mogelijk.

Mijn tip: kijk bij SMC. Deze biedt actuelere en stabielere firmware, en heeft meer accesoires. Optioneel kun je altijd nog kijken naar andere firmware waarmee je evt. voipbuster kunt gebruiken, maar dat heb je niet van mij........ :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan