Bellen met Skype niet mogelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJJochem

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2010
Hallo Helpmij-ers,

Ik kan sinds een half uurtje opeens geen gesprekken meer voeren met Skype. Als ik gebeld word, en er een klein venster verschijnt met wat ik wil doen, klik ik op 'Beantwoorden', maar gek genoeg gebeurt er niks. Ik heb ook geprobeerd een tijdje te wachten, maar de knop reageert gewoon niet.

Ook mensen bellen lukt niet, als ik op 'Bellen' of 'Videogesprek' klik, reageren ook deze knoppen niet.

Het is niet dat Skype is vastgelopen, want ik kan wel gewoon chatten, en alle andere functies van Skype gebruiken.

Specificaties systeem:
Model: Acer Aspire M3985
Ik heb de laatste versie van Skype, en mijn drivers zijn up-to-date.

Wie kan mij vertellen waardoor dit gekke probleem wordt veroorzaakt?

Groet, Jochem

als het goed is hoor je ook een kort geluidje, je microfoon is niet goed geinstaleerd/zit er niet goed in. de oplosing spreek vanzelzf:
-kijk of de microfoon er goed in zit
-skype => boven in op bellen kliken => geluidsinstelingen

2rQz7NM.png
foto link: http://i.imgur.com/2rQz7NM.png

als je op de geluidsinstellingen bent moet je kijken of de microfoon herkent word, zo niet moet je de instellingen van de microfoon even na kijken in Windows.
als je er niet uit komt hoor ik het wel

Hallo Niels,

Je begrijpt niet wat ik bedoel. Mijn geluid doet het wel, maar ik kan geen gesprek starten, beantwoorden. De knoppen waar ik op zou moeten klikken om een gesprek te starten/aan te nemen zijn 'niet klikbaar'. Ik kan er wel op klikken, maar er gebeurd niks...

Groet, Jochem

@DJJochem ik weet wat je bedoelt, en skype doet dat omdat je geen microfoon aangesloten hebt/niet herkent word
skype doet dat dus expres, volg de stappen die ik je heb mee gegeven en hopelijk lukt het dan.

Hallo Niels,

Mijn mic is wel degelijk aangesloten. Skype doet dit expres als er geen geluidsapparaat (geluidskaart) is gevonden. Of de plug van mijn headset er nou in zit of niet, de geluidskaart verdwijnt niet. Dit kan dus niet de oorzaak zijn!

Jochem

Verander dan eens de bron van de mic in de Windows settings, mms pikt ie hem dan wel weer op...

oorden', maar gek genoeg gebeurt er niks. Ik heb ook geprobeerd een tijdje te wachten, maar de knop reageert gewoon niet.

Ook mensen bellen lukt niet, als ik op 'Bellen' of 'Videogesprek' klik, reageren ook deze knoppen niet.

Het is niet dat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan