bellen via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

vliet295

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Heb een nieuwe baan gevonden, heb netjes een telefoon geleverd gekregen. Omdat ik met gaan bellen. Nu heb ik een probleem wat ik kom niet bij hun op het systeem. Ik heb een Thomson experiabox Tg789vn. Nu heb ik al op internet gelezen dat het dan niet mogelijk is dat je gebeld wordt, ik kan er nl wel mee bellen.
dit houdt voor mij dus in dat ik dit werk niet kan doen en dan ook geen baan heb. weet iemand of het wel mogelijk is dit modem in te stellen. Of zou ik misschien een oude modem kunnen hangen aan de draden die kpn hier heeft geinstalleerd voor glasvezel

alvast bedankt

yvonne

even mijn versie van wat hierboven staat:

Ik heb een nieuwe baan gevonden,
ik heb netjes een telefoon geleverd gekregen van het bedrijf, zodat ik met hun kan gaan bellen.
Nu heb ik een probleem want ik kom niet bij hun op het netwerk.
Ik heb een Thomson experiabox Tg789vn.
Nu heb ik al op internet gelezen dat het niet mogelijk is dat je gebeld wordt, ik kan binnen nederland wel bellen.
dit houdt voor mij dus in dat ik dit werk niet kan doen en dan ook geen baan heb omdat ik buiten nederland moet bellen.
weet iemand of het wel mogelijk is om naar buiten nederland te bellen met mijn experiabox.
Of zou ik misschien een ouder modem kunnen hangen aan de draden die kpn hier heeft geinstalleerd voor glasvezel

Laatst bewerkt:
maar wat kan ik hier nu mee, ik hoef overigens niet naar het buitenland te bellen weet niet hoe je daar op komt

Eerlijk gezegd lijkt me deze vraag meer een vraag voor de werkgever?

grtjs jjw

jammer dacht dat hier mensen waren die je wilde helpen, helaas zegt mijn baas gaat niet dus heb je geen werk

How how, dit forum is er juist voor bedoeld om mensen te helpen en iedereen zal dan ook zijn best doen om dat te doen.
Je teleurstelling is begrijpelijk.
Laten we eens overnieuw beginnen en leg ons nog eens uit wat je precies voor werk hebt en wat je gekregen hebt en wat de bedoeling is van het geheel.
Lccookie herhaalde je tekst niet helemaal voor niets want heel duidelijk was/is het niet.

grtjs jjw

sorry als het niet duidelijk was. Ik heb een experiabox van de kpn (glasvezel) met deze box kan je wel uitgaand via voip bellen maar geen inkomende gespreken ontvangen. Ik moet dus inkomende gespreken ontvangen. Ik moet inloggen op een systeem en zo ontvang ik telefoontje via het toestel wat ik geleverd heb gekregen. Als ik zoek op internet staat overal dat dit te maken heeft met de poort die automatisch gesloten is bij deze experia box. Nu heb ik kpn gebeld en deze geven aan dat het wel moet lukken maar dat ze geen ondersteuning bieden.

nogmaals sorry als ik verbitterd over ben gekomen maar wil deze baan graag doen, kan vanuit huis, perfect met mijn kinderen te combineren maar ja moet ik wel kunnen bellen

yvonne

Ik zeg eerlijk, ben geen fan van de Experiabox, lees veel "ellende" met dit ding. Toch begrijp ik niet helemaal je verhaal, je hebt een KPN abonnement, waarschijnlijk een all in one iets waarbij je internet, televisie en telefoon hebt. Dus je hebt een telefoon nummer, daar kunnen mensen je toch op bellen?
Als ik goed lees heb je van de "werkgever" een telefoon gekregen die je moet aansluiten op de Experiabox en daarmee moet je dan gaan werken?
Het kan natuurlijk zo wezen dat de telefoon niet geschikt is voor de Exeriabox, het kan ook zo zijn dat er 2 telefoon uitgangen zitten op de Experiabox en je daar het 2e toestel op hebt aangesloten, dit zal NIET werken omdat beide aansluitingen gebonden zitten aan je thuis telefoon nummer. Ik begrijp dat je via internet op een systeem van de werkgever moet inloggen, ik begrijp alleen niet hoe dit systeem er voor zorgt dat er dan gebeld word op die telefoon die je hebt gekregen.

Excuus voor alle vragen maar ik kan er nog geen duidelijk beeld van maken wat je nu precies wilt en wat voor soort werk dit is. Het klinkt allemaal heel vaag. Uiteraard ben je geheel niet verplicht te vertellen wat je dan doet voor werk maar het zou misschien voor de mededenkers hier wel wat duidelijker maken wat precies de bedoeling is.

Excuus voor het late antwoord, heb het erg druk op werk en prive.

grtjs jjw

inderdaad ik heb een all in one pakket, maar de telefoon die ik van mijn werkgever geleverd heb gekregen word aangesloten op je computer. Ik moet dan inloggen en op dat moment krijg ik telefoontjes binnen over deze telefoon. Dit gaat via poort 5060 maar deze kan je volgens kpn niet gebruiken omdat ze deze poort zelf gebruiken voor voip. Wat moet ik volgens hun nu doen een extra adsl aansluiting nemen en dan kan ik via die aansluiting wel op deze manier bellen maar dat is toch van de zotte. Ook werd medegedeeld dat het wel kan maar dat ze daar geen support over geven

Kijk een goede uitleg, als inderdaad poort 5060 reeds in gebruik is dan zal het nooit gaan werken. Je kunt de werkgever vragen of zij een andere poort voor je kunnen aanbieden. Als dit niet lukt of mogelijk is dan zal het een (naar mijn weten) niet oplosbaar probleem worden. Een poort kan maar 1 doorgang tegelijk aanbieden. En als zei in de Experiabox deze poort dus vast gezet hebben voor het VOIP gedeelte is dat niet te wijzigen. Dan is hun reactie inderdaad begrijpelijk.
Nogmaals je zou de werkgever kunnen vragen of je een andere poort mag gebruiken. Dat zal voor hun een kleine ingreep zijn maar of ze daar toe bereid zijn dat weet ik natuurlijk niet.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan