Ben ik alles in outlook express nu kwijt???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shaka

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Twee weken geleden is mijn computer onverwachts aan zijn einde gekomen,ik had Windows xp met Outlook Express.
Ik heb nu een nieuwe met Windows Live Mail.
Nu zou ik als computerleek graag willen weten of ik nu al mijn ouwe mailtjes en de andere gegevens in outlook express kwijt ben of is dat nog ergens terug te vinden?

Groet

Hoi,

Het hangt ervan af 'hoe' je computer aan zijn einde is gekomen.
Als een kapotte harde schijf de oorzaak is, kan je het sowieso 'schudden'

Dat hangt er maar helemaal vanaf wat jij bedoelt met "aan zijn einde gekomen" van de oude pc.
Is de harddisk ervan nog goed, dan zou je een import-actie moeten kunnen starten van de Outlook Express mailmappen/mailtjes, als je die harddisk op de een of andere manier weer beschikbaar stelt op je nieuwe pc.

Stel dat je harddisk nog goed is, dan zou je de mailbestanden van Outlook Express normaal gesproken moeten kunnen vinden in:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities
Daar dan weer de submap met {XXXXXXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXXXXXXXXXX} aanduiding
Daaronder dan weer de submap Microsoft openen
Daaronder dan weer de submap Outlook Express openen

PS: De mappen Local Settings en Application Data zijn meestal verborgen in Verkenner, dus eerst aangeven dat je ook verborgen- en systeemmappen wilt zien voordat je ernaar toe probeert te navigeren in Verkenner.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik denk ze nog op de server staan van je provider, mits jij dat van die kopie hebt uit staan, dan ben je ze kwijt met pop haalt hij ze lokaal na de pc en met imap niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan