Ben ik gehacked of is het een virus ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cisco18

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2003
Berichten
283
Dag allen,

Ik zit met een vraagje. Een week geleden deed ik de computer aan en tot zag ik tot mijn grote schrik dat geen enkel programma het niet meer deed. De pictogrammen van waren opeens verdwenen en als er ik op klikte dan kreeg ik gelijk zo n soort van foutmedeling dat de kopeling ontbreekt. Systeem herstel deed het niet .Kortom niks deed het. Enige wat ik kon doen is mijn pc te formattern en opnieuw te installeren. Kan iemand mij vertellen of het sprake was van een virusinfictie of ben ik gewoon gehacked. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit in het vervolg kan voorkomen. Op mijn pc heb ik avast en zonealarm ad aware.
Alvast bedankt.
 
Het hoeft niet als oorzaak een virus te zijn of een hacker die is '' ingebroken ''.
Ik denk dat zelfs niet, ik denk dat het een oorzaak binnen Windows heeft.
Ik denk dat virussen en malware er niks mee te maken hebben.

Wel tips: maak een back-up van belangrijke gegevens of nog beter: maak een kopie van je hele hardeschijf. Dit heet een image. Deze kan je bijv. opslaan op een externe hardeschijf en als er iets gebeurt kan je die image terugzetten.
Een image maken kan onder andere met Norton Ghost of True Image.
 
Je kan in het vervolg misschien ook beter eerst wat hulp vragen alvorens je formatteerd zo hadden we de oorzaak misschien wel met zekerheid kunnen zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan