Ben ik gehackt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaLianne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2012
Ik zat op mijn laptop gewoon op facebook, niks bijzonders. En op eens kreeg ik een blauw scherm met allemaal tekst (kon niet lezen wat er stond want het ging weer heel snel weg) en vervolgens startte mijn laptop opnieuw op. Dit heb ik nog nooit gehad. Toen mijn laptop eindelijk weer was opgestart merkte ik dat ik geen internetverbinding meer had (draadloos) en keek vervolgens bij de draadloze verbindingen. Toen waren alle verbindingen die er normaal staan weg, en stond er alleen: 'onbeveiligde computer-naar-computernetwerk! Ik vertrouwde het voor geen meter meer en heb snel mijn laptop uitgezet :P
Weet iemand van jullie of ik daadwerkelijk gehackt ben of is er iets anders aan de hand?

Alvast bedankt!
Lianne

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je gehackt bent, eerder is er iets mis met je hardware of een driver daarvan en wel van je netwerkadapter.
Probeer eens in de veilige modus (F8 trommelen tijdens de boot) te starten en kijk of je BSOD (Blue Screen Of Death) wegblijft.
We horen het dan wel weer.

Dankje, haha. Nou de bluescreen komt niet meer, en de internetverbinding lijkt ook weer in orde. Mijn laptop is nu echter wel heeel traag. Ik denk dat ik maar ff hit man pro laat draaien of zo? :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Doe dan maar eens Mbam (link in m'n handtekening).
Update: Je hebt je modem/router toch wel beveiligd neem ik aan?

Laatst bewerkt:
Ik ben nu eerst ff hit man pro aan het laten draaien. O ja, die computer-naar-computernetwerk heette iets van HPE710n. en nog wat cijfers, en er staat bij: Op aanvraag!? Weet je toevallig wat dat betekend?

Jep, alles is in principe gewoon beveiligd. Beveiligde wifi etc.
Heb overigens als virusscanner Microsoft Security Essentials.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb m'n vorige post ge-update, wat wel mogelijk is dat er iemand op je aansluiting meesurft zonder dat je het weet. Vandaar de vraag, heb je je beveiliging op orde?
Vraag is al overbodig zie ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan