ben ik nou zo dom....?

Status
Niet open voor verdere reacties.

elbarto1979

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
of is de computer zo slim ;)

ik snap ergens geen zak van:
mijn computer gaf aan dat de c-schijf bijna vol zit. ik stond daar versteld van en ging 's wat dingen opzoeken. toen kwam ik er achter dat als ik bij de eigenschappen van de c-schijf kijk, dat er staat dat ongeveer 4,7 Gb van de totaal ongeveer 5 is gebruikt.

Selecteer ik in de Windows verkenner echter alle mappen en bestanden die op de c-schijf staan en kijk ik dan naar de eigenschappen (met rechtermuisknop op geselecteerde mappen en bestanden geklikt) dan geeft ie aan dat 't totaal van de mappen en bestanden ongeveer 3,37 Gb is.

Ik kan dus echt niet ontdekken waar dat verschil 'm dan in zou kunnen zitten. Heeft iemand enig idee??

Delete je Temporary Internet Files en je Temp-map es.(c:\Documents and Settings) Deze lopen, zonder de llimiet te hebben ingesteld, ook aardig vol.

Het kan ook je pagefile/swapfile zijn.
(virtueel geheugen ruimte)

Geplaatst door crash
Het kan ook je pagefile/swapfile zijn.
(virtueel geheugen ruimte)

waar zet xp deze neer?

ik heb via housecall gescand (geen virussen) en ik heb de temp mappen leeggemaakt. het verschil in grootte tussen wat de eigenschappen van de c-schijf aangeeft en het totaal van de mappen op de c-schijf, weergegeven in verkenner, blijft bestaan.
overigens ligt 't niet aan verborgen bestanden, want ik heb bij mapopties aangegeven dat ie alles moet laten zien.

Geplaatst door elbarto1979
waar zet xp deze neer?
Dat vind je bij C:\

Het kan idd ook wat Caveman aangeeft zijn.
(systeem herstel)

Geplaatst door crash

Dat vind je bij C:\

Het kan idd ook wat Caveman aangeeft zijn.
(systeem herstel)

ik denk dat hier een probleem zit. als ik in c:\ kijk, dan zie ik alleen een stel mappen en slecht 1 bestandje (baseclasses.log).
verder staan er geen bestanden. (en de optie verborgen bestanden weergeven staat toch echt aangevinkt).

:8-0

Actie:
- uitvinken Verbergen Systeem Bestanden
- rechtsklik direct op de System Volume Information map
- voeg jezelf toe als gemachtigde en vink de leesrechten aan
- check de grootte van de map, deze wordt gebruikt door System Restore (ik heb het al vaker gehoord dat de restore points zich bleven opstapelen)

Geplaatst door caveman
Actie:
- uitvinken Verbergen Systeem Bestanden
- rechtsklik direct op de System Volume Information map
- voeg jezelf toe als gemachtigde en vink de leesrechten aan
- check de grootte van de map, deze wordt gebruikt door System Restore (ik heb het al vaker gehoord dat de restore points zich bleven opstapelen)

sorry hoor, maar uh....waar??

de grootte van de map is 739 MB. moet/kan ik hier iets aan doen??
verder heb ik niet echt begrepen wat je bedoelde met " voeg jezelf toe als gemachtigde en vink de leesrechten aan". dat heb ik dus nog niet kunnen doen. (weet niet hoe).

uhm..nu heb ik dus gezien dat de totale grootte van alle mappen en bestanden (inclusief de eerst verborgen systeembestanden) nu wel overeenkomt met de totale grootte die bij de eigenscahppen van de c-schijf staat.

ik heb alleen m'n swapfile nog niet gevonden....die zou ik dan nu toch ook moeten zien??

tjonge, ik lijk wel dement! de swapfile kon ik niet vinden, omdat ie pagefile heet. (zoals al eerder door iemand gemeld). deze is 393 MB. da's wel goed toch.

jongens, bedankt allemaal. ik zal deze vraag als beantwoord neerzetten.

Geplaatst door elbarto1979
tjonge, ik lijk wel dement! de swapfile kon ik niet vinden, omdat ie pagefile heet. (zoals al eerder door iemand gemeld). deze is 393 MB. da's wel goed toch.

jongens, bedankt allemaal. ik zal deze vraag als beantwoord neerzetten.

Misschien ben je idd dement. Et is niet ''beantwoord'' maar ''vraag is opgelost. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan