Ben ik te ver gegaan???

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiefkok

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
9
Hallo,

Ik heb onlangs mijn AMD Athlon 64 X2 4200+ overklokt van 2200 MHz naar 2640 MHz.
De fsb staat nu op 240 met een maximale multiplier van 11 en de VCore heb ik voorzichtig omhoog geschroefd naar 1.40 V. De HT-link staat nu op 965 MHz.

Tijdens de stress-test gaat alles goed en mijn systeem is dus stabiel bij een temperatuur van 58 graden (stressed) en 35 graden (idle).

Het enige probleem dat ik nu heb is dat er soms strepen in het beeld verschijnen.

Ben ik te ver gegaan met overklokken van mijn CPU of hebben de strepen een andere oorzaak???

Alvast bedankt voor de reakties.
 
lijkt me eerder een GPU (Videokaart) probleem
zit die on-board ?
 
Nee, het geen on-board.

Het is de Asus EN7300LE, die leek me goed genoeg toen ik mijn systeem kocht en dus nog standaard was.

heb je tijdens het overklokken de pci-bussen gelocked? want als je dat neit doet, dan overklokt hij ook je internet- geluids- videokaart etc . alles wat aan je pci vast zit
 
heb je tijdens het overklokken de pci-bussen gelocked? want als je dat neit doet, dan overklokt hij ook je internet- geluids- videokaart etc . alles wat aan je pci vast zit

Nee, dat heb ik niet gedaan.

Weet jij toevallig hoe dat moet op een Gigabyte GA-MA770-DS3 moederbord?
Ik kan het namelijk niet vinden in de bios en de handleiding.
 
Staat toch echt in de handleiding onder in het hoofdstuk "Bios setup" en dan bij "MB intelligent Tweaker (M.I.T.)"
 
Staat toch echt in de handleiding onder in het hoofdstuk "Bios setup" en dan bij "MB intelligent Tweaker (M.I.T.)"

Ja, ik heb het net aangepast, ik heb PCIe clock vastgezet op 100 Mhz.
De strepen in beeld zijn helemaal verdwenen en mijn systeem is volgens Prime95 nog steeds stabiel.

Volgens mij is het probleem opgelost, of moet ik nog meer doen volgens jou???
 
opzich wel als je die op 100 hebt gelocked, maar er is er nog eentje, die moet je locken op 33.33mhz , maar ik weet niet of jou bios het kan, automatisch doet, of gewoon helemaal niet kan, mijn bios kan het helemaal niet.
dat kun je merken aan je internetverbinding, als ik boven de 233mhz kom (x4=939fsb) dan heb ik geen internetverbinding krijg, dat komt omdat ik die 33.33mhz niet kan locken.
 
opzich wel als je die op 100 hebt gelocked, maar er is er nog eentje, die moet je locken op 33.33mhz , maar ik weet niet of jou bios het kan, automatisch doet, of gewoon helemaal niet kan, mijn bios kan het helemaal niet.
dat kun je merken aan je internetverbinding, als ik boven de 233mhz kom (x4=939fsb) dan heb ik geen internetverbinding krijg, dat komt omdat ik die 33.33mhz niet kan locken.

En hoe het die normaal gesproken? Misschien kan ik hem dan vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan