Ben ik voldoende beveiligd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsvds

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
Momenteel staat het volgende op mijn pc geïnstalleerd
Counterspy v1.5
Ad-Aware SE Professional v1.06
SpywareBlast v3.5.1
BitDefender 8 Professional Plus
TrojanHunter 4.2
Alvast bedankt.

Hoi

Als ik me niet vergis zijn deze progjes bedoelt om zooi op te ruimen als het al op je pc staat.

Dus op de vraag " ben ik goed beveiligd" zou ik zeggen: nee

neem een goede firewall en virusscanner
ikzelf gebruik de windows firewall en avg antivirus. allebei gratis en ik nergens nooit geen last van.

Groeten
Charley

counterspy = zelfde als windows Defender
dat ziet er wel mooi uit.

beste beveiliging voor je pc begint bij jezelf
klik niet zomaar ja op een vraag om iets te installeren of iets dat zegt dat je dat MOET hebben om iets te downloaden ...

dingen die extra veel kunnen en daar bij nog eens gratis zijn ... kan gevaarlijk zijn

meldingen die op je pc komen dat zeggen dat er spyware op staat ... zijn waar ... maar de veroorzaker hiervan is het programma dat men je in die melding aanraadt !!!

let op met fake foutmeldingen ...

open nooit mail van mensen die je niet kent ... en dergelijke

@Charley : Ik ben zeer tevreden over BitDefender (is zowel mijn antivirus als firewall) Toch bedankt voor je antwoord.:thumb: Mijn bedoeling was of dat ik nog één of ander beveiliginsprogramma nog extra moest installeren.
@Serverdude: Hartelijk bedankt voor je reactie en uitleg. :thumb: Ik lees altijd voordat ik iets accepteer of op yes druk.Ik maak ook zoveel mogelijk gebruik van FF.

@lokoloko Het verschil is wel duidelijk.:thumb: Het jammere is dat je nog genoodzaakt bent om af en toe IE te gebruiken. Bedankt:thumb:

Nielsvds zei:
@lokoloko Het verschil is wel duidelijk.:thumb: Het jammere is dat je nog genoodzaakt bent om af en toe IE te gebruiken. Bedankt:thumb:
Gewoon de ie plug voor firefox gebruiken.
Bij mij is IE niet meer aanwezig...en ja ik doe ook aan internet bankieren.
En de bovenstaande test was bij mij goed alles op nul.

Om je firewall/beveiliging te testen, surf je naar de site GRC.com en klik je op de afbeelding met de tekst 'Shields up'. Ga vervolgens naar halverwege het scherm en klik de link 'ShieldsUP!'. Je ziet een pagina die de test beschrijft. Klik op 'Proceed' en accepteer de waarschuwing, 'continue'.

Je kunt hier 5 testen voor je firewall uitvoeren. Je kunt ze allemaal doen of, in ieder geval 'Common Ports', de meest gebruikte poorten van je computer. De site zal een test uitvoeren en zijn bevindingen rapporteren. Poort 80, bijvoorbeeld, staat open om Internet Explorer zijn werk te laten doen.

Groeten,

Peter

Nielsvds zei:
Momenteel staat het volgende op mijn pc geïnstalleerd
Counterspy v1.5
Ad-Aware SE Professional v1.06 zou ik ewido voor nemen is echt better
SpywareBlast v3.5.1 is goed
BitDefender 8 Professional Plus zou ik kaspery internet security voor nemen
TrojanHunter 4.2 niet nodig aan gezien dat al in ewido zit
Alvast bedankt.
niet nodig on dat het in internet security zit

zo zou ik het doen

@puppie: Hartelijk bedankt om dit te vermelden.:thumb: Ik wist niet dat zo'n plugin bestond en dat deze werkt.
@virtuosa: Bedankt voor je bemerkingen en reactie :thumb: maar ik ga eerst nog mijn 2 jaar van updates uitdoen met BitDefender. Het probleem is ook dat ik deze tools heb aangeschaft. Klopt dat je geld bespaard door een suite te kopen. Maar is daar de spywaredetectie evenwaardig als bij de specifieke tools?

hmm ja dat wel alleen ik heb em niet gekocht :p
ga het wel doen want het beval me wel.
voor 40 euro kan je niet sukkelen vind ik.
meeste zijn duurder en belasten het systeem.
zo als notron :p

Ik heb nog af en toe dat BD veel CPU gebruikt maar dat is wanneer er wel veel programma's openstaan en wanneer hij alle gegevens en bestanden aan het scannen was.

Dit gebruik ik ter beveiliging etc:

Filseclab Personal Firewall (gratis)

XoftspyXE - e.a

Admuncher

Kaspersky antivirus

Mozilla firefox

lokoloko zei:
Dit gebruik ik ter beveiliging etc:

Filseclab Personal Firewall (gratis)

XoftspyXE - e.a

Admuncher

Kaspersky antivirus

Mozilla firefox
Admuncher heb ik wel eens van gehoord, maar nooit meer gewerkt. Hetzelfde geldt voor XoftspyXE. Wat doen ze precies, en wat zijn je eigen ervaringen ermee?
Kaspersky Antivirus is gewoon een goeie. Niets mis mee.

Ikzelf gebruik op mijn eigen computer als realtime protectie:
Antivirus: Nod32
Anti-spyware: Spysweeper
Firewall: Sygate (free-versie)

Zodra Spysweeper afloopt, overweeg ik over te stappen naar Couterspy, omdat ik daar goede verhalen over heb gehoord. Het ziet er verder hetzelfde uit als GIANT/Windows antispyware, maar dan zonder de nodige toegiften (naar Sunbelt's eigen zeggen overigens).

Verder om te scannen:
Ad-aware
Ewido

Dan op de computer beneden als realtime protectie:
Antivirus: Symantec Corporate
Anti-Spyware: NIETS
Firewall: Windows Firewall

Verder om te scannen:
Ad-Aware
Ewido

Onze benedencoputer is een AMD2000XP met 256MB RAM. Niet al te snel, dus vandaar dat ik er geen geheugenslorpende firewall bij wil. Wellicht doe ik dat na een her-installantie wel weer. Hetzelfde argument geldt voor een anti-spyware. Ik moet zeggen dat ik bij het scannen eigenlijk maar weinig problemen tegen kom. Ik denk dat Symantec Corporate het (wat spyware betreft, iig voor een deel) prima covert.

O, en dan hebben we ook nog de oude Compaq DeskPro (PIII 500MHz 384MB)
Antivirus: Nod32
Anti-spyware: Spybot S&D teatimer
Firewall: Windows Firewall

Verder om te scannen:
Ad-Aware

Commentaar is welkom...

Laatst bewerkt:
Admuncher is een popupstopper waar ik heel lang naar heb gezocht deze houdt alle troep tegen ook spyware en popups
http://www.adscleaner.com/promotion/articles/russian/review_html.files/image022.jpg

Antispyware is bij mij xoftspy en nog een hele reeks mocht het nodig zijn.

Verder heb ik geen service pack 2 op mijn pc.

Internetten doe ik nog uitsluitend met mozilla firefox en deze in combinatie met admuncher en kaspersky antivirus heb ik totaal nergens last van gehad de afgelopen 2 jaar..

Als cleaner gebruik ik ccleaner en soms ook handmatig.

Filesclab firewall is nieuw die gebruik ik sinds kort en ben er heel tevreden over.
http://www.filseclab.com/eng/images/firewall1.gif

Ik heb een schone installatie gedaan met alle bijbehorende programma's en daar maak ik dan een backup van met Drive Backup Professional van paragon, dus als er iets mis gaat dan staat m'n backup binnen 10 minuten weer terug.
Alle muziek, documenten etc staan op de 2de partitie dus er gaat nooit iets verloren...

@lokoloko Xsoftspy stond toch vroeger op de rogue list van spywarewarrior. Want ik ben eens gaan kijken op het internet. Hoeveel antispywareprogramma's installeer je het beste?

Dat van xoftspy klopt maar die is nu van de lijst, het klinkt stom maar mijn mening is dat het 1 van de beste antispyware programma's is (niet voorheen maar op dit moment) dat ie false positives geeft in de probeerversie dat zou best kunnen maar ik heb nooit een probeerversie...
:thumb:

Ik heb alleen xoftspy en hijack this

Ik had nog voor dat xsoftspy trial een htm file als besmet aangaf. Is niet altijd simpel om met hj te werken. Een toolbar kan je daar makkelijk mee verwijderen maar soms helpt het zelfs niet als je gewoon de regel fixt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan